۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
تکثیر ایستگاه های پایه ۵G گسترده در چین| تمرکز کلیدی بر توسعه استفاده صنعتی از اینترنت نسل پنجم

تکثیر ایستگاه های پایه ۵G گسترده در چین| تمرکز کلیدی بر توسعه استفاده صنعتی از اینترنت نسل پنجم

چین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۲۶ ایستگاه پایه ۵G داشته باشد، زیرا این کشور سخت تلاش می کند تا زیرساخت هایی پرسرعت، هوشمند، سبز، ایمن و دیجیتالی ایجاد کند.

به گزارش بازار، برنامه در حال حاضر در چین، ایجاد زیرساخت های پرسرعت، هوشمند، سبز، ایمن و دیجیتال است. صنعت و فناوری اطلاعات چین در روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۲۶ ایستگاه پایه ۵G داشته باشد، زیرا این کشور سخت تلاش می کند تا زیرساخت دیجیتال جدیدی را ایجاد کند.

این هدف، بر اساس جمعیت ملی تخمین زده شده، به این معنی است که کشور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۳.۶۴ میلیون ایستگاه پایه ۵G داشته باشد. در مقایسه، در سال ۲۰۲۰، به ازای هر ۱۰ هزار نفر در چین تنها پنج ایستگاه پایه ۵G وجود داشت.

ژی کان مدیر بخش توسعه اطلاعات و ارتباطات در این وزارتخانه، گفت: هدف کلی پیشنهاد شده در یک برنامه پنج ساله برای صنعت اطلاعات و ارتباطات، اساساً ایجاد یک صنعت پرسرعت، همه جا حاضر، هوشمند، سبز، ایمن و قابل اعتماد است.  

در این طرح همچنین پیشنهاد شد که ضریب نفوذ کاربران ۵G در چین از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۵۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد که تا آن زمان ۸۰ درصد از روستاهای چین به سیگنال ۵G دسترسی خواهند داشت.

در همین راستا شی جین پینگ اعلام کرد که چین تاکنون بیش از ۱.۱۵ میلیون ایستگاه پایه ۵G ساخته است که بیش از ۷۰ درصد از کل جهان را به خود اختصاص داده، به طوری که پوشش شبکه ۵G در مناطق شهری در همه شهرهای سطح استان، ۹۷ درصد شهرستان ها و ۴۰ درصد از روستاها در سراسر کشور گزارش شده است.

ژی کان افزود: حساب های مشترک ۵G تلفن همراه در چین که حدود ۴۵۰ میلیون نفر است، بیش از ۸۰ درصد از کل جهان را تشکیل می دهند.

این برنامه پنج ساله همچنین پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۵، صنعت اطلاعات و ارتباطات با نرخ رشد سالانه حدود ۱۰ درصد به درآمد کل ۴.۳ تریلیون یوان (۶۷۴.۲ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۵ برسد.

این طرح همچنین پیش بینی می کند که سرمایه گذاری انباشته در زیرساخت های مخابراتی از ۲.۵ تریلیون یوان در سال ۲۰۲۰ به ۳.۷ تریلیون یوان در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

گسترش استفاده صنعتی از ۵G نیز یک تمرکز کلیدی برای چین خواهد بود زیرا ۵G قبلاً در ۲۲ صنعت استفاده شده است.

کاربرد ۵G در تولید صنعتی، معدن و بنادر نسبتاً بالغ است؛ جایی که ۵G از کمک به تولید به مشاغل اصلی مانند کنترل تجهیزات و کنترل کیفیت گسترش یافته است.

در همین حال، تعدادی از برنامه های کاربردی مجهز به ۵G نیز در صنایعی مانند مراقبت های پزشکی، آموزش و سرگرمی ظهور کرده اند.

ژی کان گفت: در گام بعدی، ما با سایر طرف‌ها برای تمرکز بر ارتقای برنامه‌های ۵G در ۱۵ صنعت که مصرف اطلاعات، اقتصاد واقعی و خدمات معیشتی مردم را هدف قرار می‌دهند، کار خواهیم کرد.

وانگ ژیقین معاون آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، یک اندیشکده دولتی، گفت که چین احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ به چندین پیشرفت در تکامل فناوری ۵G، ساخت شبکه و برنامه‌های کاربردی دست خواهد یافت.

وانگ افزود: تا پایان دوره چهاردهم برنامه پنج ساله (۲۰۲۱-۲۵)، چین بزرگترین و گسترده ترین شبکه مستقل ۵G جهان را خواهد ساخت و اساساً به پوشش کامل شبکه در مناطق شهری و روستایی دست خواهد یافت.

دینگ یون  رئیس گروه تجاری اپراتور شرکت فناوری هواوی گفت: ۵G دیگر برای کاربران اولیه نیست، بلکه زندگی روزمره ما را بهبود می‌بخشد.

 امسال اولین سال با کاربردهای گسترده در صنعت ۵G است. اپراتورها به قابلیت‌های جدیدی در برنامه‌ریزی، استقرار، نگهداری، بهینه‌سازی و عملیات شبکه نیاز دارند تا به صفر به یک دست یابند و موفقیت را از یک به بسیاری تکرار کنند. 

کد خبر: ۱۱۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha