۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
 گرانی حمل و نقل به یکی از مشکلات روز کشور تبدیل شده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

گرانی حمل و نقل به یکی از مشکلات روز کشور تبدیل شده است

شاکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: متاسفانه افزایش قیمت و گرانی حمل و نقل امروز به مشکل اساسی در کشور تبدیل شده است و هر روز با افزایش قیمت ایرلاین‌ها و حمل و نقل درون شهری مواجه هستیم.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مرجع تعیین کرایه تاکسی های اینترنتی گفت: متاسفانه هر از چندگاهی شرکت های هواپیمایی هزینه های سنگینی را با افزایش قیمت ها به مردم تحمیل می کنند و پولی به جیب می زنند و مجلس وارد می شود قیمت ها کاهش می بابد و بعد از ۲ تا ۳ ماه دوباره افزایش قیمت می دهند.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری با توجه به اینکه خدمات تاکسی های اینترنتی یک خدمات فناورانه، مورد نیاز، پیشرفته و قابل تقدیر است و به تاسی از تاکسی های اینترنتی بسیاری از خدمات دیگر نیز به صورت اینترنتی ارائه می شود و این خدمات اینترنتی موجب نظم دهی و سهولت در انجام بسیاری امور شده است ولی متاسفانه با گذشت حدود ۶ تا ۸ سال از راه اندازی این تاکسی ها مدیریت و نظارت این نوع حمل و نقل شهری مشخص نیست.

شاکری گفت: در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران واحد خدمات حمل و نقل الکترونیکی وجود دارد که متاسفانه این واحد در زمینه تاکسی های اینترنتی هنوز نتوانسته ورود کند تا نظارتی برفعالیت این تاکسی ها داشته باشد و فقدان یک ناظر تخصصی در خدمات حمل و نقل تاکسی های اینرنتی وجود دارد که به نظر می رسد وزارت کشور در این مهم باید وارد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس در آینده نزدیک جلساتی را جهت تعیین تکلیف تعرفه ها و خدمات الکترونیک حمل و نقل درون شهری برگزار می کند اظهار داشت: طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در دستور کار امروز مجلس قرار دارد که بر اساس این طرح کلیه خدماتی که در شهر ارائه می شود اعم از آب، برق، حمل و نقل، بهزیستی، ورزشی، درمانگاهی، پلیس و ... زیر نظر شهرداری انجام می گیرد تا یک مدیریت یکپارچه در شهر ها و روستا ها وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha