حجم تجارت بین ایران وسوریه به بیش از۱۲۳ میلیون دلار رسید
تجارت رسمی ایران و سوریه افزایش یافت

حجم تجارت بین ایران وسوریه به بیش از۱۲۳ میلیون دلار رسید

لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری حجم مراودات تجاری بین ایران و سوریه به روندی افزایشی به ۱۲۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۳۲۵ دلار رسیده است.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «سیدروح الله لطیفی» در گفتگو با خبرنگار بازار تصریح کرد: آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است که وزن کالاهایی که بین دو کشور مبادله شده در ۷ ماهه سال جاری به ۲۷۴ هزار و ۶۸۸ تن رسیده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این مدت سهم صادرات محصولات ایرانی به سوریه ۷۹ هزار و ۶۵۳ تن به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ دلار بوده است، افزود: در هفت ماهه نخست امسال سهم واردات از سوریه نیز ۱۹۵هزار و ۳۵ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۲۸۷ دلار بوده است.

لطیفی با اشاره به حجم تجارت بین ایران و سوریه در سال ۹۹ اظهارداشت: حجم تجارت ایران و سوریه در سال ۱۳۹۹ به ۳۱۶ هزار و ۱۰۹ تن رسید که ارزش آن  ۱۳۹ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۵ دلار بوده است .

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص سهم واردات از سوریه در سال ۱۳۹۹ افزود: در سال گذشته در مجموع ۱۸۹هزار و ۶۷۶ تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۴۱۵ دلار از سوریه وارد شده است.

لطیفی اظهارداشت: آمارهای گمرک نشان می دهد که صادرات کالاهای ایرانی به سوریه در سال گذشته در مجموع به ۱۲۶ هزار و ۴۳۴ تن رسید.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به ارزش کالاهای صادراتی ایران به سوریه اشاره کرد و افزود: در مجموع ارزش صادرات کالاهای ایرانی به سوریه در سال گذشته معادل ۱۲۲ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۵۰ دلار بوده است.

لطیفی افزود: این در حالی است که برخی از کالاهای ایرانی از طریق اقلیم کردستان عراق و یا ترکیه به سوریه صادر می شود ولی چون اسناد آن به نام کشور سوریه ثبت نمی شود، لذا در آمارهای گمرک منظور نمی شود.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برخی از تجار اقلیم کردستان محصولات ایرانی را می خرند و از طریق اقلیم به منطقه کردنشین سوریه وارد می کنند، اما در آمارهای ما ثبت نمی شود و اسناد گمرک نشان می دهد که این کالاها وارد اقلیم کردستان عراق شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای گمرک فقط حجم مبادلات تجاری بین ایران و سوریه را نشان می دهد که کالا مستقیما بین دو دولت آنهم از طریق دریا مبادله می شود، ولی مسلما حجم تجارت بین دو کشور بیش از این مقدار است.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha