۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
پشت پرده امهال نکردن سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

پشت پرده امهال نکردن سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هنوز تکلیف موضوع امهال تسهیلات بانکی را مشخص نکرده است، دولت باید به بانک ها برای اجرای دستور العمل مذکور اعلام کند سود تسهیلات را دولت پرداخت می کند و بانک ها هم باید از دریافت جریمه خودداری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به عدم همکاری برخی بانک ها در اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای تعلیق سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی برخی بانک ها زیر بار اجرای این بخشنامه نمی روند، البته بانک ها دلایلی را برای این مسئله مطرح می کنند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی در بخشنامه و دستور العمل خود اعلام کرده که بانک ها باید به مدت سه ماه پرداخت اقساط تسهیلات را تعلیق کنند، حال اگر بانک ها این دستور را نیز اجرایی کنند؛ این احتمال وجود دارد که بعد از گذشت سه ماه از وام گیرندگان سود و جریمه دیرکرد را دریافت کنند که این مسئله دیگر امهال تسهیلات نیست.

وی گفت: در شرایط کنونی مشکل اینجاست که دولت هنوز تکلیف موضوع امهال تسهیلات بانکی را مشخص نکرده است، دولت باید به بانک ها برای اجرای دستور العمل مذکور اعلام کند سود تسهیلات را دولت پرداخت می کند اما بانک ها هم باید از دریافت جریمه خودداری کنند. از این رو تا وقتی که این مسئله شفاف و تعیین تکلیف نشود، بانک ها نیز زیر بار اجرای این بخشنامه نمی روند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه دولت در چند هفته اخیر تنها به اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی روی آورده است و هیچ اقدام عملیاتی در این عرصه صورت نگرفته است که نمونه آن عدم هماهنگی میان دولت و بانک ها در امهال اقساط تسهیلات است. بنابراین دولت باید در این رابطه دست از شعار دادن بر دارد و واقعا اقدامات جدی را انجام دهد.

کد خبر: ۱۱٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیروس IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
      0 0
      متاسفانه علی رغم اعلام بانک مرکزی، بانک ملی جریمه تاخیر اقساط را محاسبه و دریافت می کند، من دو تا قسط داشتم و پس از ده روز تاخیر در ۲۹ اسفند با جریمه پرداخت کردم،