۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
سد اخند عسلویه در آستانه آبگیری قرار دارد
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر:

سد اخند عسلویه در آستانه آبگیری قرار دارد

بوشهر- محمدی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با تلاش شبانه‌روزی، سد اخند عسلویه در آستانه آبگیری قرار دارد.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خشکسالی‌های پیاپی و کاهش شدید بارندگی در استان بوشهر سبب شده که نیاز به آب شرب و آب کشاورزی، بیش از گذشته باشد و چاره‌ای جز تامین منابع آبی جدید نداریم.

وی افزود: احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در شهرستان‌های مختلف استان هدفگذاری شد که با تلاش آب و فاضلاب استان بوشهر چندین پروژه تکمیل شده و چندین پروژه نیز در دست اجراست.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: نوسازی و بازسازی شبکه‌های انتقال آب به منظور کاهش هدررفت آب از دیگر راهکارهایی است که برای جبران خشکسالی انجام شده است.

محمدی تصریح کرد: اجرای سدهای مختلف در تمام شهرستان‌های استان نیز به منظور جلوگیری از هدررفت آب و ساماندهی آب‌های سطحی هدفگذاری شده و در دو سال اخیر چند سد مهم آبگیری شده و چند سد نیز در مراحل پایانی قرار دارند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سد اخند عسلویه در آستانه آبگیری قرار دارد افزود: این سد دارای ارتفاع ۳۲ متر و طول تاج ۱۱۳ متر بوده و حجم مخزن این سد نیز ۱.۹ متر مکعب است که طی سه سال و با تلاش شبانه روزی، اجرایی و تکمیل شده است.

محمدی ابراز داشت: پیش‌بینی شده این سد سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب روان‌آب تولید کند و از هدر رفت آب جلوگیری و در راستای کمک به اراضی کشاورزی عسلویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این سد هزینه شده و به فضل خدا بزودی وارد مدار شده و بخشی از مشکلات حوزه آب را مرتفع می‌کند.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 3
      این سد و سدهای نظیر آن در بوشهر حاصل تلاش شبانه روزی معاون عمرانی استانداری آقای ستوده است
      • هادی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
        0 0
        باور کنیم؟