۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
گِره سهام عدالت روز به روز کورتر می‌شود
کارشناس بازار بورس:

گِره سهام عدالت روز به روز کورتر می‌شود

حاجی وند، کارشناس بازار بورس عنوان کرد: هیچ استراتژیکی در حوزه سهام عدالت نداریم و روز به روز پیچیده تر می شود و در حال حاضر نه تنها مردم مالک سهم خود نیستند بلکه بر گره های آن افزوده شده است.

به گزارش بازار، مهدی حاجی وند، کارشناس ارشد، مولف و خبرنگار در حوزه بورس و بازار سرمایه و سهام عدالت گفت: هیچ استراتژیکی در حوزه سهام عدالت نداریم و روز به روز پیچیده تر می شود؛ طرحی را سال ۸۵ کلید زدیم تا مردم مدیر و مالک سهم خود باشند؛ ۱۵ سال است که از این طرح گذشته و آزادسازی با تاخیر انجام شده و در حال حاضر نه تنها مردم مالک سهم خود نیستند بلکه نمی توانند آن را بفروشند، سودش را نمی گیرند، پرتفوی آن شفاف نیست و متوفیان آن گره سهام عدالت را سفت تر کرده است.

حاجی وند در رادیو گفت و گو خاطرنشان کرد: یک بی ثباتی در مدیریت سازمان سپرده گزاری مرکزی دیده می شود و وقتی در رکن این سازمان در ۲۰ سال گذشته ۸ مدیرعامل تغییر می کند نشان می دهد اصلا استراتژی و نقشه راهی وجود ندارد؛ همچنین در سازمان بورس طی یک سال و نیم گذشته ۴ رئیس عوض کرده و این نشان بی ثباتی و بی برنامگی است که انعکاس آن در سهام عدالت به خوبی خود را بروز داده است.

این کارشناس ارشد حوزه بورس با بیان اینکه طرح سهام عدالت خوب اما اجرای آن بود بود اظهار کرد: باید نظر کارشناسان گرفته و یک نظر جدی اتخاذ شود و اگر این تصمیم الان گرفته نشود ۵ سال آینده گره های این طرح بیشتر خواهد شد.

همچنین داریوش پاک بین، مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت با بیان اینکه مشکل سهام عدالت با اجرای قانون حل می شود گفت: با تغییر دولت ها و تغییر نگاه آنها به این سهام، آزادسازی آن عقب افتاد.

وی ادامه داد: هر گونه تصمیم گیری در این خصوص بر عهده دولت و شورای عالی بورس است؛ مشکل این است که ما به قانون تمکین نمی کنیم در حالی که با تمکین بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت بیان کرد: مسائل مربوط به این سهام بسیار پیچیده است و ساختار آن عین قانون انجام نشده است؛ اینکه داستان این سهام به سمت خاصی می رود نشان می دهد که گروهی عامدانه به دنبال عدم اجرای قانون در این حوزه هستند.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      سهام عدالت استانی ۱۲۰ ت شده ۵۰ ت خریدار هم نداره تورم شده ۴۰ درصد در همین مدت اخه ۵۰ ت دیگه واحد پول اقتصادی داریم سهام خجالت
    • حقگو IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      گره کورتر نمی‌شود گره باز کن نداریم یا اراده ای برای بازکردن گره وجود ندارد