۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
خراسان شمالی از سهمیه سوخت مرزنشینان محروم است
نماینده مردم خراسان شمالی:

خراسان شمالی از سهمیه سوخت مرزنشینان محروم است

بجنورد- پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازوجرگلان در مجلس گفت: متأسفانه خراسان شمالی از سهمیه سوخت مرزنشینان محروم است.

محمد پاکمهر در گفت‌وگو با بازار با اشاره به محروم بودن مرزنشینان خراسان شمالی از سهمیه سوخت اظهار داشت: استان خراسان شمالی با بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان از امن‌ترین مرزها است و مرزها نه‌ تنها تهدید نیستند بلکه یک فرصت مهم و اثر گزار در رونق اقتصادی، خنثی کردن تحریم... است.

وی گناه مردم خراسان شمالی چیست جز عدم پیگیری افراد کم لایقی مثل بنده و امثال بنده؟ چرا باید در هشت استان مرزی دیگر و خراسان‌های رضوی و جنوبی، سهمیه سوخت مرزنشینان پرداخت شود اما در خراسان شمالی خیر؟

عضو مجمع نمایندگان استان و کمیسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با جدیت پیگیر واریز سهمیه سوخت مرزنشینان خراسان شمالی هستم، افزود: با مسئولان کشوری در حال مکاتبه هستیم تا همان‌طور که استان خراسان رضوی و جنوبی این سهمیه سوخت را دریافت می‌کنند، خراسان شمالی هم که روزی جزء همین استان‌ها بوده نیز از این سهمیه سوخت برخوردار شود.

پاکمهر ادامه داد: باید یارانه سوخت مرزنشینان که هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال است آخر هر ماه مانند یارانه به‌حساب آنان واریز شود.

وی گفت: پرداخت یارانه سهمیه سوخت مرزنشینان باعث رشد و ماندگاری جمعیت در نوار مرزی خواهد شد که این امر در ایجاد امنیت مرزها نقش مؤثری خواهد داشت و به دلیل محرومیت و عدم برخورداری و فقدان درآمد کافی، مهاجرت مرزنشینان به شهرها یک ضایعه جبران‌ناپذیر است که متأسفانه در خراسان شمالی اتفاق افتاده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha