با عملکرد فعلی بانک‌ها، توقع تولید و اشتغال نابجاست
رئیس اتاق کرمان:

با عملکرد فعلی بانک‌ها، توقع تولید و اشتغال نابجاست

طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان می‌گوید: در شرایط فعلی فقط بانک‌ها در تأمین مالی فعال هستند که آنها هم قراردادها را به نفع خود منعقد می‌کنند و عملاً امکان رشد تولید و اشتغال را از بین می‌برند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق کرمان گفت: سیستم بانکی کشور باید اصلاح شود تا تولید شکل گیرد زیرا در حال حاضر تنها مجموعه‌ای که در تأمین منابع مالی فعال است، بانک‌ها هستند.

سیدمهدی طبیب زاده در کارگاه آموزشی بررسی قراردادهای بانکی، با اشاره به اینکه با عملکرد فعلی بانک‌ها نمی‌توان توقع تولید و اشتغال داشت، افزود: در قراردادهای بانکی، بانک‌ها تمام اختیارات را برای خود می‌گیرند و این‌گونه قراردادها کاملاً یک‌طرفه منعقد می‌شود.

رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: مسائل بانکی به‌عنوان یکی از بخش مهم حوزه اقتصادی، از دغدغه‌های مهم اکثر فعالان اقتصادی هستند که اتاق کرمان نیز برای رفع مشکلات این بخش متمرکز شده است.

طبیب زاده، با اشاره به انتشارات اتاق کرمان در حوزه مسائل مختلف بانکی ادامه داد: اتاق کرمان در بحث دور زدن قوانین بانکی مطالعاتی داشته و نقطه آسیب و ضرر فعالان اقتصادی در قراردادهای بانکی را بررسی کرده است.

وی تصریح کرد: مسائل بانکی موضوعی است که علاوه بر فعال اقتصادی، مسئولان کشور و بانک‌ها نیز از این موضوع ناراضی هستند حتی رهبر معظم انقلاب به‌صراحت نارضایتی خود از عملکرد بانک‌ها را بیان کرده‌اند، اما متأسفانه هنوز مسائل و مشکلات این حوزه باقی است.

 طبیب زاده، با اشاره به اینکه همه موارد مربوط به تخلفات و دور زدن قوانین را به اطلاع مسئولان بانک مرکزی و وزیر اقتصاد رسانده‌ایم، ادامه داد: متأسفانه به دلیل همین مسائل یک قانون خوب در مرحله اجرا از حالت انتفاع خارج می‌شود.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در راستای دور زدن قوانین بانکی مجموعه‌ای از اقداماتی که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده را به همراه عکس، فیلم و مستندات جمع‌آوری کرده‌ایم و به رئیس قوه قضائیه تحویل داده‌ایم.

وی افزود: علی‌رغم دستور رئیس‌جمهور به تعدادی از وزرا در مورد بازگرداندن هزار و ۷۴۷ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها، به صاحبان خود، بانک مرکزی در دولت قبل با حذف ماده ۱۱ دستورالعمل واگذاری اموال غیرضروری مانع از این اقدام شده است.

طبیب زاده ادامه داد: مدیران بانک‌ها در این قضیه کوتاهی نمی‌کنند بلکه سیستم بانکی، روند کار و فرآیندهای اجراشده طوری است که هیچ‌یک از فعالان اقتصادی راضی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: همواره تأکید داشته‌ایم که از فعالیت‌های مشروع اقتصادی حمایت می‌کنیم و در تلاش هستیم با توجیه قضات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و جلسات متعدد لازم و ضروری مسائل بانکی را مطرح کنیم.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha