۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
بیمه حوادث طبیعی در انتظار تصویب اساسنامه
مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی عنوان کرد

بیمه حوادث طبیعی در انتظار تصویب اساسنامه

کاظمی تکلیمی، مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: تاکنون واریزی به صندوق بیمه حوادث صورت نگرفته است.

به گزارش بازار، رضا کاظمی تکلیمی در خصوص ایراداتی که شورای نگهبان به اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی وارد کرده افزود: اجرایی شدن احکام صندوق منوط به وجود اساسنامه است و طبق احتمالات موجود تا بررسی‌های نهایی شورای نگهبان ما می‌توانیم مراحل اداری را به پیش ببریم.

او ادامه داد: سرمایه اولیه صندوق، ۵۰ میلیارد تومان بود که تا این لحظه فقط بخشی از آن تخصیص یافته البته همین مقدار هم از طریق خزانه به حساب صندوق واریز نشده، این صندوق نوپا و جدید بوده و نیاز کشورمان است.

کاظمی تکلیمی تصریح کرد: ایران در بین ۱۰ کشور مخاطره آمیز دنیا قرار دارد و به نظر می‌رسد که هیئت وزیران و شورای نگهبان باید در رسیدگی به اساسنامه اجرایی این صندوق سرعت بیشتری به کار دهند.

او به موارد تحت پوشش صندوق اشاره کرد و افزود: در این صندوق به بیمه پایه اشاره شده و جبران بخشی از خسارات وارده به مالکان واحدهای مسکونی، حدود ۳۰ میلیون و ۳۳۹ هزار مالک مسکونی که دارای انشعاب برق قانونی هستند وجود دارد و خوشبختانه وزارت نیرو در گام اول به عنوان تست، در برخی استان‌ها از جمله تهران و اصفهان در قبوض برق دوره مهر ماه این حق بیمه را اعمال کرده و تاکنون برخی از همشریان و هموطنان این حق بیمه را پرداخت نموده اند. در اینجا خزانه داری کل موظف است ظرف مدت یک هفته این مبالغ را به حساب صندوق واریز نماید.

او تصریح کرد: بر اساس شدت خسارات وارده به مناطق شهری و روستایی باید حق بیمه تعیین شود، ولی در سال جاری، مجلس سهم هر مالک واحد مسکونی دارای انشعاب برق را سالانه ۱۰ هزار تومان تعیین کرده که البته تاکنون به حساب صندوق واریز نشده و دولت هم سهم خودش و همین طور سرمایه اولیه صندوق را به حساب واریز نکرده است.

کد خبر: ۱۱۷٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha