۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایران‌خودرو دیزل
عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایران‌خودرو دیزل

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ظهر امروز به‌منظور بازدید از تولیدات جدید شرکت ایران‌خودرو دیزل از این شرکت بازدید کردند.

به گزارش بازار، اکبر تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این بازدید که از خطوط تولید هم صورت گرفت گفت: باور ما این است که مجموعه ایران خودرو دیزل توان پاسخ به هر نیازی را در کشور دارد.

وی با بیان این که سال گذشته بازدیدی از این شرکت انجام شد، افزود: در آن زمان این شرکت وضعیت مناسبی نداشت، اما با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مدیریت و کمک دولت رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

تالارپشتی ادامه داد: در حال حاضر دولت با وجود سهم اندک در خودروسازی، در این بنگاه‌ها دخالت می‌کند، در حالی که یک بنگاه اقتصادی قواعد خودش را دارد و اگر دست از تصدی‌گری بردارد بخش اعظم نیازهای کشور در این شرکت برطرف می‌شود.

وی به خودروهای سنگین نیز اشاره کرد و افزود: در خودروهای سنگین توان رقابت نمونه‌های خارجی وجود دارد و مشخص است که آمادگی تولید آن را نیز داریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن به همکاری شرکت ایران خودرو دیزل با شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی دولتی‌ها از این شرکت و خرید تضمینی شرکت ایران خودرو دیزل از شرکت‌های دانش بنیان تأثیر بسزایی در رشد ایران خودرو دارد.

تالارپشتی به واردات خودروهای فرسوده در دولت قبل نیز اشاره کرد و افزود: وزارتخانه مربوطه ترجیح می‌دهد خودروهای فرسوده را از کشورهای خارجی توسط دلالان جمع کند شاید این به خودی خود ایرادی نداشته باشد، اما وقتی توان تولید در داخل را داریم این یک توهین است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر عرضه خودرو در بورس گفت: وقتی تولید به اندازه کافی باشد نیاز به بورس نیست.

تالارپشتی درباره اصلاح قیمت‌ها نیز افزود: از برخوردهای دستوری نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود نظر کارشناسی بنده این است که هر کالایی قیمت تمام شده‌ای دارد و اگر ما نگران مردم هستیم باید به سمتی برویم که شرایط برای مردم آسان شود.

وی به حمایت دولت از کالاهای ساخت داخل اشاره کرد و گفت: اگر دولت از ساخت داخل حمایت کند می‌توان به نقطه قابل قبولی رسید.

تالارپشتی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت:‌ نظر نمایندگان این است که موضوعی که پیش از این به نتیجه نرسیده است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد به همین جهت در دولت فعلی سفارش‌های لازم مبنی بر تخصیص ارز به اقلام، هدف شده است.

توانایی تولید هزار دستگاه اتوبوس در سال را داریم
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو نیز از توانایی تولید اتوبوس در داخل کشور خبر دادو گفت: در شرکت ایران خودرو دیزل توانایی تولید هزار دستگاه اتوبوس را در سال داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در قبال سفارش، تعهد به تولید اتوبوس خواهیم داد.

وی به ارزبری ۵۸ هزار یورویی در این زمینه هم اشاره کرد و ادامه داد: این رقم تاکنون به ۳۶ هزار یورو کاهش پیدا کرده است و تا پایان سال به ۳۳ هزار یورو خواهد رسید.

رونمایی از خودرو برقی در سه هفته آینده
جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل از رونمایی اتوبوس برقی تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: بعد از رونمایی، این اتوبوس در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت تا در محیط شهری آزمایش‌های لازم بر روی آن صورت گیرد و در آینده به تولید انبوه برسد.

وی گفت: در ده سال گذشته این شرکت با مشکلات جدی مواجه بود و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری و ۵۸۲ میلیارد زیان انباشته داشت.

وی با بیان اینکه این شرکت تا پایان سال بدهی‌هایش به صفر می‌رسد، گفت: زیان انباشته نیز تا پایان سال به ۲ هزار و ۵۰۰ خواهد رسید.

توسلی مهر به تولید اتوبوس نیز اشاره کرد و افزود: بعد از ۹ سال توقف در تولید اتوبوس توانستیم این تولید را دوباره از سر بگیریم و محصولات جدید مسافربری را روانه بازار کنیم.

وی به اتوبوس‌های جدید در دست تولید هم اشاره کرد و گفت: این شرکت با زیرساخت‌های داخلی توانست تولیدات جدیدی داشته باشد که در حوزه اتوبوس مهمترین آن اتوبوس برقی است.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha