۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۸
حذف قیمت‌گذاری دستوری به بورس جان دوباره می‌دهد
کارشناس بازار سرمایه:

حذف قیمت‌گذاری دستوری به بورس جان دوباره می‌دهد

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قیمت جذاب بسیاری از سهم‌ها، گفت: حذف قیمت‌گذاری دستوری به بورس جان دوباره می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، فردین آقابزرگی مدیرعامل شرکت سبدگردان نیکان اظهار داشت: مسئولان دولت طی دو ماه اخیر از حذف قیمت‌گذاری دستوری سخن گفته‌اند که عملی شدن واقعی این وعده، می‌تواند تأثیر مثبتی در بازار سرمایه داشته باشد و سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش دهد چراکه قیمت‌گذاری دستوری همواره بیشترین آسیب را به کارنامه مالی صنایع بورسی زده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه طی یک سال گذشته ریزش شدیدی را تجربه کرده است، افزود: هم‌اکنون، فضای عمومی بازار برای سرمایه‌گذاری در بورس بسیار مناسب است و در شرایط فعلی بسیاری از سهم‌های بنیادی بازار مانند پتروشیمی، فولاد، معدنی و کانی‌های غیرفلزی به قیمت‌های جذابی رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان نیکان ادامه داد:این بخش از بازار به دلیل ریزش‌های شدید ماه‌های گذشته برای خرید بسیار ارزنده هستند اما شرایط روانی بازار باعث شده است تا حتی سهم‌های بنیادی نیز مورد اقبال سهامداران قرار نگیرند.

آقابزرگی تأکید کرد:هم ‌اکنون افت قابل ‌توجه شاخص، زمینه مناسبی برای بخشی از سهامداران که قصد خرید و سرمایه‌گذاری دارند ایجاد کرده است، اما این روند به ‌طورقطع برای سهامدارانی که در سال جاری متضرر شده‌اند، وضعیت خوشایندی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه درباره آینده و چشم‌انداز بازار سرمایه گفت: به علت رسیدن قیمت برخی از سهم‌ها به کف، شرایط برای سرمایه‌گذاری با نگاه بلندمدت فراهم است اما نباید انتظار رشد شارپی همانند آنچه در سال گذشته در بازار رخ داد را داشته باشیم.

آقابزرگی اضافه کرد: ازنظر تکنیکال، بازدهی بورس در سال ۱۳۹۸، ۱۸۷ درصد و در سال ۱۳۹۹، ۱۵۵ درصد بوده است و برای سال جاری نیز می‌توان حداقل یک بازدهی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در نظر گرفت.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha