۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
ایلان ماسک؛ تسلا توان افزایش تیراژ خودروهای الکتریکی را ندارد
تراشه و سلول باتری دو چالش خودروسازان

ایلان ماسک؛ تسلا توان افزایش تیراژ خودروهای الکتریکی را ندارد

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا به تازگی در توییتر اعلام کرد:به دلیل کمبود در تامین باتری و تراشه این خودروساز قادر به افزایش تیراژ خود نیست.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در توییتر اعلام کرد: حدود سه ماه است که با تاخیر تامین قطعات اصلی در زنجیره تامین مواجه است. همین مورد سبب شده که شرکت تسلا قادر به افزایش حجم تیراژ خود نباشد.

ماسک با اشاره به فعالیت مستمر واحد زنجیره تامین تسلا، افزود: برخی از محصولات جدید تسلا احتمالا با محدودیت در تیراژ به بازار عرضه خواهند شد، محصولاتی هم که در تولید آزمایشی قرار دارد، متوقف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا معتقد است این مساله به دلیل کمبود تراشه و سلوب باتری در صنعت خودروسازی ایجاد شده است و تا زمانی که دو چالش مذکور مرتفع نشود، افزایش تیراژ امکان پذیر نیست. به طور مثال هر خودرو براساس کاربردی که دارد از ظرفیت متفاوت باتری استفاده می کند، به دلیل متفاوت بودن ظرفیت باتری ها قدرت تولید شده نیز متفاوت است.

ماسک معتقد است که هر سه ماه درصد اندکی فشار کمبود تراشه به صنعت خودرو بهبود می یابد، با این حال به نظر می رسد که این مشکل به زودی مرتفع شود. اما چالش تامین باتری در دراز مدت بهبود خواهد یافت. شاید یک دهه زمان نیاز باشد که کل صنعت خودرو الکتریکی توسعه یابد که کمبود باتری بهبود یابد.

شرکت خودروسازی تسلا تامین کنندگان باتری خود را به شرکت های پاناسونیک، ال جی، انرژی سولوشن و ال جی کم توسعه داده است. این توسعه تامین کننده در راستای افزایش ظرفیت انرژی باتری نیز همراه بوده است. تسلا نه تنها ظرفیت انرژی باتری ها را افزایش داده بلکه تعداد سلول های آن را نیز با افزایش همراه ساخته است.

تسلا در نظر دارد برای بهبود ایمنی خودروهای الکتریکی ساختار هندسی آن ها را به ظاهر استوانه ای تغییر دهد. این عامل سبب افزایش ایمنی خودرو در زمان تصادف یا اتصال کوتاه باتری خواهد شد. همچنین درصد آتش سوزی باتری نیز به مراتب کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۱۷٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha