۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
حمایت دولت از واحدهای اقتصادی باید ضابطه‌مند و شفاف باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

حمایت دولت از واحدهای اقتصادی باید ضابطه‌مند و شفاف باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی باید واحدهای اقتصادی مورد حمایت دولت قرار گیرند، باید مشخص شود که تسهیلات و کمک های بلاعوض به کدام یک از واحدهای تولیدی و اقتصادی تعلق می گیرد و نحوه و سازوکار شناسایی واحدهای آسیب دیده باید شفاف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر لزوم تدوین سازوکار دقیق و شفاف برای ارائه کمک های دولتی به واحدهای اقتصادی و دولتی تأکید کرد و گفت: دولت برای ارائه کمک و حمایت از بخش های تولیدی و اقتصادی متضرر از شیوع بیماری کرونا باید قانون مند، ضابطه مند و کارشناسانه اقدام کند تا اعتبارات و حمایت های مذکور به درستی به افراد و فعالان اقتصادی نیازمند برسد.

تجربیات ناموفق در حمایت های مالی از واحدهای اقتصادی؛ برخی اعتبارات به راه های ناصواب همچون دلالی هدایت شدند

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های گذشته تجربیات ناموفقی در ارائه کمک و تسهیلات به واحدهای اقتصادی وجود دارد که مردم نسبت به این مسائل سابقه ذهنی دارند، متأسفانه در آن تجربیات، تسهیلات و حمایت های مذکور به جای تقویت واحدهای اقتصادی، به راه های ناثواب همچون اقدامات دلالانه و سوداگرایانه هدایت شدند.

حمایت دولت از واحدهای اقتصادی باید ضابطه مند و قانون مند باشد

وی افزود: قطعا در شرایط کنونی باید واحدهای اقتصادی مورد حمایت دولت قرار گیرند، حمایت باید ضابطه مند و قانون مند باشد، باید مشخص شود که تسهیلات و کمک های بلاعوض به کدام یک از واحدهای تولیدی و اقتصادی تعلق می گیرد و نحوه و سازوکار شناسایی واحدهای آسیب دیده باید شفاف شود.

مفتح افزود: از طرف دیگر باید کاملا مشخص شود که کمک های دولت به واحدهای تولیدی و اقتصادی در چه قالبی ارائه می شود، به طور مثال قرار است که این کمک ها به صورت اعتبارات نقدی یا تسهیلات کم سود به واحدها داده شود و یا اینکه به طور نمونه در تأمین مواد اولیه واحدهای تولید مساعدت هایی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: حمایت های دولت از بخش های تولیدی و اقتصادی منحصر به کمک های نقدی و اعتباری نباید باشد، هر چند که مهم ترین این کمک ها همان حمایت های نقدی خواهد بود. دولت باید یک سازوکار و بسته حمایتی کاملی را برای حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدی تهیه کند که در این بسته حمایتی علاوه بر ارائه کمک های نقدی، حمایت های دیگر نیز صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: سال جدید به نام سال جهش تولید نام گذاری شده است، از این رو دولت باید تمام توان خود را برای تقویت بخش تولید و حمایت از این حوزه بگذارد، بنا براین در سال ۹۹ نه تنها واحدهای فعلی تولیدی باید به فعالیت خود ادامه دهند، بلکه واحدهای جدید نیز ایجاد شوند.

کد خبر: ۱۱٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha