۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
تعامل وزراتخانه های نیرو و نفت برای کاهش چالش‌های واحدهای تولیدی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

تعامل وزراتخانه های نیرو و نفت برای کاهش چالش‌های واحدهای تولیدی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تعامل وزرای نیرو و نفت برای کاهش چالش‌های واحدهای تولیدی در تامین سوخت، گفت: تعمیر تمامی نیروگاه‌ها یکی از برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۳ آبان ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور وزیر نیرو، معاونان وی و مدیرعامل شرکت گاز ایران در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین سوخت و برق موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی شد، افزود: وزرای نفت و نیرو تعامل کردند تا با تامین نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی، این مجموعه‌ها با کمترین چالش‌ در فصل سرما روبه رو شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق موردنیاز کشور، اضافه کرد: نخستین برنامه این وزارتخانه تعمیر تمامی نیروگاه‌ها است که تاکنون این پروژه حدود ۲۹ درصد پیشرفت داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از انرژی‌ها نو و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و... از دیگر برنامه‌های ارائه شده بود، ادامه داد: براساس گزارش مذکور راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید برای افزایش تولید برق دومین راهکار وزارت نیرو است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تصریح کرد: در این گزارش بر کاهش مصرف گاز تاکید شده بود، از سوی دیگر درنظر گرفتن سوخت جایگزین برای برخی از واحدهای تولیدی یکی دیگر از راهکارها بود.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha