۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
مدیران خودروسازی‌های داخلی انتظارات حداقلی مردم را تامین نکرده‌اند
نماینده مردم رودبار در مجلس:

مدیران خودروسازی‌های داخلی انتظارات حداقلی مردم را تامین نکرده‌اند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه دو شرکت ایرانی ایران خودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده اند اما نتوانسته اند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوندچگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس ضمن تقدیر از رئیس جمهور مکتبی و انقلابی به دلیل انجام بازدیدهای میدانی و ارتباط مستقیم با مردم، گفت: در آستانه اولین بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم قرار داریم، یکی از راه کارهای اساسی کنترل تورم و گرانی قانون بودجه سالانه است که اگر خوب اجرا شود اثرات خود را در زمینه کاهش و کنترل تورم و گرانی افسارگسیخته نشان می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: امید مردم بهبود وضعیت معیشت است اما در بودجه سال آینده لازم است توزیع تسهیلات بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها به منظور ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی در کشور مدنظر قرار بگیرد، متاسفانه در استان گیلان طی ۲۰ سال گذشته به ظرفیت‌های اشتغالزایی توجه نشده است.

وی ادامه داد: به منظور توجه جدی تر به جامعه هدف و واقعی کردن افرادی که مستحق دریافت توجه و یارانه بیشتر هستند تعیین تکلیف دهک‌های دریافت کننده یارانه باید مورد توجه قرار بگیرد. راه‌کارهایی ارائه و پیش بینی شود تا ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نهاده‌ها و کالاهای اساسی اختصاص داده شود تا مردم شاهد کمبود و گرانی کالاهای اساسی و دارو تحت هر عنوانی نباشند.

گودرزوند چگینی، گفت: دست رانتخواران باید قطع شود و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم برسد، متاسفانه دو شرکت ایرانی ایرانخودرو و سایپا از تمامی رانت‌های کشور استفاده کرده اند اما نتوانسته اند حداقل انتظارات مردم را برآورده کنند. پرایدی که ۵۰ میلیون تومان قیمت ندارد با نرخی بیش از ۱۴۰ میلیون تمان فروخته می‌شود. ضرر ناتوانی مدیران این شرکت‌ها نباید توسط مردم پرداخت شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، گفت: چرا باید مدیران پایه و ضعیف تصمیمی بگیرند که شما وارد صحنه شوید. اثرات این تصمیماتی که مدیران ضعیف اتخاذ کرده اند در بورس و جامعه دیده می‌شود، انتظار داریم که مدیران ضعیف و ناتوان در راس امور نباشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ افزایش حقوق متناسب با شرایط و بودجه کشور برای تمامی کارکنان تسری پیدا کند، افزود: قرار بود دولت کوچک و بهینه سازی شود اما امروز شرکتی، حجمی و طرحی حقوق خود را کامل دریافت می‌کنند و هزینه‌ها کاهش پیدا نکرده است. از دولت در خواست داریم در بودجه سال آینده چارت سازمان‌ها را مشاهده کند و شرکت‌های واسطی که تاثیری بر اقتصاد کشور ندارند حذف شوند.

وی باتاکید بر اینکه همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود، عنوان کرد: کسانی که بهترین سرمایه کشور بوده‌اند و بهترین زمان عمر خود را در کشور صرف کرده‌اند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند و این افراد سرمایه‌های کشور هستند و مردم به آنها اعتماد دارند.

گودرزوند چگینی در پایان با بیان اینکه انتظار داریم شایسته سالاری در انتصابات مدیران مدنظر قرا بگیرد مدیری که هیچگونه سابقه‌ای ندارد چگونه در دستگاهی عریض و طویل به کارگرفته می‌شود و افراد صاحب نظر کنار رفته اند، گفت : انتصابات در این دولت باید بر اساس توانمندی و شایستگی باشد. مردم به این دولت امید بسته اند و باید بهترین‌ها در این دولت انتظارات مردم را برآورده کنند.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha