۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
دولت برای تامین ارز کالا دست به دامن شورای هماهنگی اقتصادی می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دولت برای تامین ارز کالا دست به دامن شورای هماهنگی اقتصادی می‌شود

زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به رد لایحه تامین کالای اساسی گفت: دولت برای جبران نیازهای ارزی خود قطعا دست به دامن سایر مراجع قانونی کشور اعم از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا می شود.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره رای منفی مجلس به لایحه تامین کالای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: بالاخره ما باید برای دولت در این بخش تعیین تکلیف می‌کردیم.

وی تصریح کرد: دولت تاکنون ۲ الی ۳ میلیارد بالاتر از ۸ میلیارد دلار تعیین شده در بودجه، با کسب اجازه از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا هزینه کرده است، منتها برای اینکه دولت  بتواند مابقی ارز خود را جبران کند باید این مسئله را از مجرای قانونی خود طی می کرد و این لایحه را به مجلس می آورد و نظر مجلس را اخذ می کرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مجلس باید با دو فوریت این مسئله موافقت می‌کرد آنهم به جهت اینکه این مسئله سریعتر تعیین تکلیف شود. همچنین مجلس می توانست مخالفت خود را در جزئیات این لایحه عنوان کند،  اما با این اتفاقی که رخ داد عملاً دولت برای جبران نیازهای ارزی خودش قطعا دست به دامن سایر مراجع قانونی کشور اعم از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و یا گرفتن اجازه از مقام معظم رهبری برای دریافت از صندوق ذخیره ارزی خواهد رفت.

وی تاکید کرد: این لایحه در حال حاضر به صورت عادی به کمیسیون برنامه بودجه مجلس ارجاع شده و کمیسیون پس از بررسی ممکن است حتی با اخذ ۵۰ امضا این لایحه را در اولویت قرار داده و مجدداً در صحن مجلس بررسی شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha