۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
آبرسانی به ۹۰ درصد روستاهای کشور در برنامه وزارت نیرو
نایب رئیس مجلس اعلام کرد

آبرسانی به ۹۰ درصد روستاهای کشور در برنامه وزارت نیرو

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو قصد دارد میزان آبرسانی به روستاها را از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش دهد و برای انجام آن قرارگاه‌های امام حسن (ع) و قرارگاه جهادی آبرسانی تشکیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه ۲۳ آبان ماه) تعدادی از نمایندگان مجلس با محرابیان وزیر نیروی دولت سیزدهم، گفت: در این نشست، وزیر نیرو در خصوص وضعیت کشور در حوزه برق و آب گزارشی را ارائه کرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  وزیر نیرو اعلام کرد که کشور را با ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید برق تحویل گرفته‌ و این وزارتخانه برای جبران آن تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها را در دستور کار  قرار داده است، از این رو الگوی مصرف در شهرها و شهرستان‌ها را تغییر می‌دهند و از توان بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه از توان وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق کشور استفاده می‌شود، عنوان کرد: وزارت نیرو برای مشترکین پرمصرف‌ تدابیری در نظر گرفته تا هزینه مصرف بیش از الگوی خود را پرداخت کنند و از سوی دیگر برای مشترکین کم مصرف مصرف نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته تا برق رایگان دریافت ‌کنند.

نیکزاد با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده توسط وزیر نیرو علی رغم اعلام ورود به دوره ترسالی در خشکسالی قرار داریم و سال گذشته ۴۲ درصد نسبت به سال قبل و ۳۷ درصد نسبت به نرمال کشور کسری بارش را شاهد بوده ایم، تصریح کرد: وزارت نیرو قصد دارد میزان آبرسانی به روستاها را از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش دهد و برای انجام آن قرارگاه‌های امام حسن علی‌(ع) و قرارگاه جهادی آبرسانی تشکیل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو قصد دارد طی ۴ سال ۳۶ پروژه عظیم را در سطح کشور بر اساس عدالت و توزیع جغرافیایی تکمیل کند، عنوان کرد: باید از توان بخش خصوصی، تهاتر فروش نفت و توان قرارگاه خاتم الانبیا (ص) استفاده شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha