۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
توجهی به بازارچه‌های شهری و روستایی نشده است | فقدان رشد اقتصاد محلی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توجهی به بازارچه‌های شهری و روستایی نشده است | فقدان رشد اقتصاد محلی

شاهرود- ساغری، کارشناس حوزه میراث فرهنگی با بیان اینکه در استان سمنان توجهی به بازارچه‌های فروش محصولات شهری و روستایی نشده است، گفت: رشد اقتصاد محلی در راستای ترویج این بازارچه‌ها میسر می‌شود.

امیر ساغری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه متأسفانه توجهی به بازارچه‌های محلی در سطح استان سمنان نشده است، تاکید کرد: این بازارچه‌ها می‌توانند داشته‌های حوزه صنایع دستی و تولیدات استان را به مردم بشناساند و همچنین در ارتقای اقتصادی خانواده‌های شهری و روستایی نقشی بسزا دارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصاد محلی در گرو این بازارچه‌ها میسر می‌شد، تاکید کرد: توجهی به این بازارچه‌ها نکرده‌ایم تا بتوانیم شاهد فروش محصولات و صنایع دستی استان سمنان باشیم و از این منظر بتوانیم اشتغال نیز ایجاد کنیم.

این کارشناس با بیان اینکه بازارچه‌ها تا اندازه‌ای اهمیت دارند که حتی ائمه جمعه استان سمنان نیز در تریبون‌های نماز جمعه به آن اشاره داشتند، ابراز کرد: اظهار نظر و انتقاد امام جمعه میامی درباره فقدان توجه به بازارچه‌های فصلی و دائمی در این شهرستان سبب شد تا بار دیگر توجهات به این سمت جلب شود.

ساغری با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع دستی و تولیدات روستایی و شهری به ویژه در استان سمنان که میزبان میلیون‌ها زائر رضوی است، اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرد: این بازارچه‌ها از لحاظ اشتغال‌زایی نیز اهمیت فراوانی دارند.

وی یکی از مهمترین مشکلات تولیدات صنایع دستی و روستایی در سطح استان سمنان را فقدان بازار فروش دانست که با وجود این بازارچه‌ها می‌توان این ضعف را نیز پوشش داد و ابراز کرد: سال‌ها است که مطالبه بازارچه‌های صنایع دستی در سمنان مطرح شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز طرح‌هایی را برای مرکز استان به اجرا در آورده است اما در دیگر نقاط استان شاهد اجرای چنین طرح‌هایی نیستیم.

این کارشناس با بیان اینکه نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند با تفاهم نامه‌هایی با شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و میراث فرهنگی امکانی را فراهم کنند تا زنان سرپرست خانوار، خانواده مستمری بگیران و.. بتوانند امکان فروش محصولات تولیدی را داشته باشند، تاکید کرد: مشکل اساسی این است که برای یک چنین پروسه‌ای حداقل یکسال نامه نگاری و همچنین جلسات است تا به نتیجه برسیم.

ساغری با بیان اینکه درباره بازارچه‌های صنایع دستی و فروش تولیدات روستایی و شهری می‌بایست شاهد تغییر نگرش مسئولان باشیم، ابراز داشت: در صورتی که نگاه حمایتی در شهرستان‌های استان سمنان وجود داشته باشد، نتایج بهتری را خواهیم گرفت.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha