۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
پیش بینی افزایش درآمد صادراتی شنفت| قیمت نفت و دلار دو بال سودسازی فرآورده های نفتی

پیش بینی افزایش درآمد صادراتی شنفت| قیمت نفت و دلار دو بال سودسازی فرآورده های نفتی

با توجه به اینکه قیمت ارز صعودی است و نفت هم بالای ۸۰ دلار در بازار جهانی تثبیت شده، پیش بینی می شود درآمد صادراتی شنفت در شش ماهه دوم سال روندی صعودی داشته باشد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس در هفته های اخیر پر نوسان بوده در حالی که قیمت ارز صعودی بوده و نفت هم در بالای ۸۰ دلار تثبیت شده، بنابراین درآمد صادراتی روانکارها در شش ماهه دوم سال روندی صعودی خواهد داشت. از طرف دیگر نمادهای روانکار حاضر در بورس تهران در نیمه امسال به طور متوسط ۳۳ درصد رشد درآمد داشته اند، به طوری که درآمد نیمه نخست سال ۹۹ شرکت نفت پارس با نماد شنفت با رشدی ۴۲ درصدی بهترین عملکرد را داشته است.

همچنین با توجه به رشد های اخیر روانکارها که متوسط P/E این گروه از ۹.۱به ۷.۷ رسیده  و بیشترین کاهش P.E ttm در نماد شنفت روند صعودی ارزش سهام آنها ادامه دارد، زیرا طبق برآوردها در زمستان سال گذشته سود خالص این صنعت حدود ۱.۶۶ هزار میلیون تومان بود و در تابستان پیش بینی شده بود که سود خالص این صنعت به ۲.۱هزار میلیون تومان برسد، اما ۲.۸ هزار میلیون تومان سود خالص محقق شد که رشد ۶۸ درصدی داشته است. پیش بینی می شود رشد سود سازی ادامه داشته باشد در پایان سال  P/E گروه افت کند و نمادهای مانند شنفت که رشد خوبی در این بخش داشته اند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

بر اساس عملکرد روانکارها ، EPS  نماد شنفت از ۴۴۵در زمستان ۹۸ روند رو به رشد خود را آغاز کرده و در تابستان ۹۹  EPS آن به ۱۰۸۵ و در پاییز۹۹ به ۱۰۰۴، زمستان ۹۹ به ۱۳۰۲ و در بهار ۱۴۰۰ به ۱۱۳۰ رسیده، اما در تابستان امسال با یک جهش در سودسازی به ۲۰۹۷ رسیده است و همین مساله باعث شده همچنان ارزش خود را در اصلاح شاخص حفظ کند.

نماد شنفت در هفت ماهه امسال ۱.۸۹۱.۱۳۹ میلیون تومان درآمد داشته که ۳۳۱.۵۶۲ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده و ۱.۹۰۲.۱۴۷ میلیون تومان فروش صادراتی داشته که ۲۲۵.۶۰ میلیون تومان آن از محل فروش مهرماه بوده است

نماد شنفت در هفت ماهه امسال
نماد شنفت در هفت ماهه امسال ۱.۸۹۱.۱۳۹ میلیون تومان درآمد داشته که ۳۳۱.۵۶۲ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده که نشان دهنده رشد درآمد از محل فروش داخلی بوده و ۱.۹۰۲.۱۴۷ میلیون تومان فروش صادراتی داشته که ۲۲۵.۶۰ میلیون تومان آن از محل فروش مهرماه بوده است، حال با توجه با اینکه در شش ماهه دوم امسال نسبت به شش ماهه اول تقریبا قیمت ارز ۲۰ درصد گرانتر شده پیش بینی می شود که درآمد شرکت هم رشد قابل توجهی داشته باشد.

طبق گزارش ۷ ماهه این شرکت در مهر ماه درآمد حاصل از صادرات روغن موتور بنزینی شرکت ۱۷۸.۰۶۸ میلیون ریال شده که از این مبلغ ۵.۴۴۴ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده است. درآمد حاصل از صادرات روغن پایه  ۱.۱۲۷.۰۸۱ میلیون ریال بوده که  ۱۳۱.۹۵۲ میلیون تومان آن مربوط به مهرماه بوده و درآمد حاصل از صادرات اکستراکت در هفت ماهه ۵۸۰.۰۸۷ میلیون تومان بود که ۷۵.۷۰۹ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده است. همچنین از درآمد صادراتی ۱۵۵.۱۱۷ میلیون تومانی اسلاک وکس ۱۲.۵۲۳ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده است.

طبق گزارش ۷ ماهه این شرکت در مهر ماه درآمد حاصل از فروش روغن موتور بنزینی در بازار داخلی ۴۶۵.۲۳۸ میلیون ریال شده که از این مبلغ ۹۲.۲۵۱ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده است. درآمد حاصل از فروش داخلی روغن پایه  ۷۲.۱۲۰ میلیون ریال بوده که  ۲۱.۸۷۶ میلیون تومان آن مربوط به مهرماه بوده و درآمد حاصل از فروش داخلی اکستراکت در هفت ماهه ۷.۴۴۹ میلیون تومان بود که ۴۷۰میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده، همچنین از درآمد فروش داخلی ۱۲۸.۲۵۲ میلیون تومانی اسلاک وکس ۲۴.۱۷۳ میلیون تومان آن مربوط به مهر ماه بوده است. درآمد فروش داخلی گریس در ۷ ماهه ۱۲۹.۳۴۷ میلیون ریال بوده ۲.۰۵۵ میلیون تومان آن مربوط به ماه گذشته بوده است.

شنفت در روزهای اخیر صف خرید بوده و از تقاضای خوبی برخوردار بوده، این نماد در سه ماهه حدود یک درصد و در ۶ ماهه بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است

در فروش روغن دیزلی هم این شرکت در مهر ماه ۹۷.۶۳۵ میلیون تومان درآمد داشته و مجموع درآمد شرکت از این بخش در هفت ماهه را به ۵۶۱.۵۴۲  میلیون تومان رسانده است و درآمد حاصل از فروش داخلی شرکت از پارافین هم در هفت ماهه ۲.۸۱۳ میلیون ریال بوده و در فروش روغن دنده هم ۷ ماهه ۱۶۰.۹۸۰ میلیون ریال درآمد داشته که ۱۹.۱۹۲ میلیون تومان آم مربوط به مهر ماه بوده است. شنفت در روزهای اخیر صف خرید بوده و از تقاضای خوبی برخوردار بوده، این نماد در سه ماهه حدود یک درصد و در ۶ ماهه بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha