۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹
افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام| مردم از کیفیت نان‌ گلایه دارند
بازار گزارش می‌دهد؛

افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام| مردم از کیفیت نان‌ گلایه دارند

ایلام- افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام باعث گلایه‌های مردم استان از وضع کمی و کیفی نان نانوایی‌ها نسبت به قیمت‌ شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: نان یکی از مواد غذایی مهم در هر جامعه است که جایگاه خاصی در سر سفره‌های مردم دارد و البته کیفیت آن نیز می‌تواند در سلامت مردم تاثیرگذار باشد.

هفته گذشته به طور رسمی نرخ نان در استان ایلام بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد، طبق گفته مسئولان آخرین استان در بحث افزایش قیمت نان در کشور ایلام بوده است.

اما آنچه که امروز باعث گلایه مردم استان است، کمیت و کیفیت نان‌ها پخت شده در نانوایی های استان است، مردم می‌گویند کیفیت نان‌ها پایین است و نسبت به این افزایش قیمت‌ها، کیفیت نیز باید ارتقا پیدا کند.

کیفیت نان در ایلام پایین است
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال‌های بسیار زیادی است که وضعیت پخت نان در ایلام مناسبت نیست و کیفیت نان‌ها پایین است.

مهدی اکبری بیان کرد: حتی تعداد زیادی از نانوایی‌های استان از افراد غیربومی برای پخت نان استفاده می‌کنند ولی بازهم کیفیت نان پایین است.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام| مردم از کیفیت نان‌ گلایه دارند

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام که به تازگی در استان اعمال شده است، افزود: انتظار داریم در کنار افزایش قیمت، افزایش کیفیت نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

طرح نظارت بر قیمت و کیفیت نانوایی‌ها در ایلام
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح نظارتی تعزیرات از نانوایی‌های استان از یک ماه قبل آغاز شده است.

علیرضا لطفی بیان کرد: در راستای تصمیمات اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار کشور با متخلفان در بحث قیمت و کیفیت نان برخورد جدی خواهیم داشت.

ضرورت نظارت جدی بر کیفیت نان
معاون بازرسی سازمان صمت ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی بازدیدهای مکرر میدانی که از نانوایی‌های سطح شهر ایلام انجام شده است، وزن نان در نانوایی‌های استان باید اصلاح شود.

استان ایلام آخرین استانی بوده که افزایش قیمت نان در آن اعمال شده، از این به بعد به هیچ وجه عذر و بهانه‌ای برای عدم کیفیت نان از نانوایی‌ها پذیرفته نخواهد شد

عزت الله عبدخانی افزود: در خصوص کیفیت نان نیز از این به بعد بسیار جدی تر نظارت خواهیم کرد.

شرایط کمیته تنظیم بازار استان برای نانوایی‌ها
معاون قضایی تعزیرات حکومتی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افزایش قیمت و بحث کمیت و کیفیت نان یکی از موضوعات حیاتی در سبد غذایی خانوارها است.

حیدر ولیزاده اضافه کرد: سازمان تعزیرات حکومتی کشور مرجع رسیدگی به تخلفات، صدور و اجرای حکم است، این سازمان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی بر روند کار نانوایی‌ها در استان نظارت دارد.

وی افزود: مشکلات مردم در بحث قیمت، کم فروشی و کیفیت نان‌ها در استان بررسی شده و قطعاً با تخلفات انجام شده برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: استان ایلام آخرین استانی بوده که افزایش قیمت نان در آن اعمال شده، از این به بعد به هیچ وجه عذر و بهانه‌ای برای عدم کیفیت نان از نانوایی‌ها پذیرفته نخواهد شد.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام| مردم از کیفیت نان‌ گلایه دارند

معاون قضایی تعزیرات حکومتی ایلام ادامه داد: تمامی متصدیان خبازی‌ها در استان و شهرستان‌های مربوطه موظف و مکلف هستند، شرایطی را که در کمیته تنظیم بازار استان مصوب و موجب افزایش قیمت نان شده را رعایت کنند.

 ۱۱ واحد نانوایی در هشت ماهه امسال به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است

ولیزاده بیان داشت: بر همین اساس نانوایی استان باید شرایط کمیته تنظیم بازار استان از جمله درج قیمت نان، قرار دادن تابلوی اعلام تعطیلات نانوایی در معرض دید مصرف کنندگان، داشتن ترازو برای وزن نان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نوبت دهی به مردم، افزایش کیفیت نان، عدم تعطیلی خودسرانه و عدم استفاده از مواد افزودنی از جمله جوش شیرین را مدنظر قرار دهند.

ثبت ۸۴ فقره پرونده تخلف در نانوایی‌های استان ایلام
معاون قضایی تعزیرات حکومتی ایلام اضافه کرد: در صورت کم فروشی، گران فروشی و عدم رعایت شرایط اعلام شده از سوی افراد متصدیان خبازی ها، قطعاً تعزیرات حکومتی با متخلفان به شدت برخورد قضایی خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ فقره پرونده تخلف عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم فروشی در سطح نانوایی‌های استان ثبت شده است.

ولیزاده عنوان کرد: واحدهای متخلف مجموعاً به ۵۹۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند و همچنین ۱۱ واحد نانوایی در هشت ماهه امسال به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است

با توجه به سرانه بالای مصرف نان در استان و افزایش قیمت نان، ضروری است مسئولان توجه ویژه ای در بحث کم فروشی و کیفیت نان‌ها داشته باشند.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha