۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
نظارتی بر تعیین قیمت میوه در عید نوروز وجود ندارد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

نظارتی بر تعیین قیمت میوه در عید نوروز وجود ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار از نبود مرجع نظارتی و تعیین قیمت میوه در ایام عید نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، هر ساله در آستانه شب عید قیمت میوه به عنوان یکی از اقلام پرمصرف و به دلیل افزایش تقاضا به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند به همین دلیل عرضه سیب و پرتقال با نرخ تنظم بازاری انجام می شود اما مساله اساسی این است که در ایام نوروز قیمت میوه افزایش قابل توجهی پیدا می کند و در واحدهای صنفی در مناطق مختلف شهر میوه ای با یک درجه کیفیت با نرخ های بسیاری متفاوتی عرضه می شود.

اسداله کارگر درباره تفاوت قیمت میوه در واحدهای صنفی در ایام عید نوروز به خبرنگار بازار می گوید: در ایام عید نوروز هیچ مرجعی برای تعیین قیمت و نظارت بر قیمت عرضه میوه وجود ندارد.

وی می افزاید: حتی کمیسیون نظارت بر قیمت گذاری نیز در این ایام فعالیت نمی کند بنابراین قیمت میوه در واحدهای صنفی متفاوت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تصریح می کند: در ایام عید نوروز بارفروشان میوه ای را عرضه نمی کنند به همین دلیل فرصت مناسبی برای عرضه میوه از سوی دلالان فراهم می شود که این امر منجر به افزایش قیمت میوه در واحدهای صنفی می شود.

کارگر خاطرنشان می کند: میوه فروشان طبق قانون باید ۱۰ تا ۳۵ درصد سود بر روی محصولات لحاظ کرده و آنها را عرضه کنند که این امر محقق می شود و آنها سود قانونی را بر روی فاکتور خرید لحاظ کرده و محصولات را عرضه می کنند.

کد خبر: ۱۱٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha