۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
تاسیس کارگروه توسعه استارت‌آپ‌ها / ظرفیت‌سازی اقتصاد خلاق در روستا

تاسیس کارگروه توسعه استارت‌آپ‌ها / ظرفیت‌سازی اقتصاد خلاق در روستا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره از توسعه کارگروه مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برای حمایت از استارت آپ ها با تمرکز بر مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش بازار، نشست هم اندیشی شناسایی و نحوه بکارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت آپی در حوزه کسب و کارهای روستا با حضور اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست، نوراله زاده در حضور جمعی از فعالان حوزه کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان با تاکید بر اینکه هدف و تمرکز ما توسعه اقتصاد خلاق و ایجاد ارزش افزوده در مناطق روستایی از این محل است، اظهار کرد: استارت آپ ها نماد دائمی اقتصاد خلاق هستند و ما به دنبال توسعه این نوع از اقتصاد در مناطق روستایی هستیم.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی مشترک برای حمایت از ایده های خلاقانه و پیگیری مشکلات و راهکارهای حمایت از استارت آپ ها خبر داد و گفت: طی هفته های آتی کارگروهی مشترک با مشارکت معاونت روستایی و توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارت آپ ها تشکیل خواهد شدتا در سلسله نشست های دائمی راهکارهای استفاده از ظرفیت های اقتصاد خلاق با تمرکز بر روستاها را مورد بررسی و هم اندیشی قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با تاکید بر اینکه استفاده و بکارگیری فناوری نوین قطعا نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا شرایط لازم را برای بکارگیری ظرفیت های دستگاه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی فراهم کنیم.

وی خطاب به فعالان حوزه کسب و کارهای نو نیز گفت: ما در حوزه استارت آپ هاباید مستند سازی از فعالیت های انجام شده داشته باشیم تا علاقمندان به این حوزه بدانند با فعالیت های صورت گرفته یک کسب و کار از چه نقطه ای به چه نقطه ای رسیده است که این موضوع یک فرهنگسازی محسوب می شود.

نوراله زاده، برندینگ و بسته بندی محصولات را از الزامات توسعه بازار به عنوان مهمترین زنجیره ایجاد یک کسب و کار عنوان کرد و افزود: یکی از مباحث مهم در توسعه بازار روستا، ایجاد برندینگ، تنوع در محصولات و بسته بندی است.

در این نشست یکی از مشکلات فعالان استارت آپ ها، صدور ضمانت نامه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بود که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در این زمینه صندوق های سرمایه گذاری پیش بینی شده است تا فعالیت کسب و کارهای خلاقانه را برای سرمایه گذاران ضمانت کنند.

کد خبر: ۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha