۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از چالش های عمده مجموعه های دانش بنیان و فناور
آذربایجان شرقی با تاخیر یک دهه ای صاحب صندوق پژوهش شد؛

سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از چالش های عمده مجموعه های دانش بنیان و فناور

تبریز- نائب رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس گفت: سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از چالش های عمده مجموعه های دانش بنیان و فناور است.

به گزارش بازار، ابراهیم نصیری در حاشیه نمایشگاه رینوتکس تبریز افزود: خوشبختانه خلا وجود نهاد مالی موثر در اکوسیستم نوآوری وفناوری استان با تاسیس اولین صندوق پژوهش و فناوری استان توسط منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری و مشارکت دو نهاد خصوصی از سال ۹۸ و صندوق تبریز در سالجاری مرتفع شده و بایستی از ظرفیت بوجود آمده نهایت بهره برداری انجام گیرد.

وی گفت: این تاخیر و به نوعی عقب ماندگی تاریخی در ایجاد و توسعه ساختار نهادهای تامین مالی سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیانی بایستی با جدیت تمام جبران شود.

عضو هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه نوآوری و فناوری با چالش های متعددی روبروست ادامه داد: هرچند صندوق پژوهش و فناوری ارس در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات و خدمات از منابع مختلفی چون منابع داخلی صندوق، منابع صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت های دانش بنیان و فناور استان قرار داده است ولی آنچه که امروز یکی از مهمترین نیازهای اکوسیستم دانش بنیان استان است تامین مالی سرمایه گذاری خطرپذیر یا همان وی سی و فعال شدن شتابدهنده هاست.

وی ادامه داد: رینوتکس امسال دو مجموعه صندوق پژوهش و فناوری ارس و تبریز و چندین شتابدهنده را در کنار سایر بازیگران اکوسیستم دارد و این نویدبخش اقدامات خوب در این زمینه است.

نصیری گفت: صندوق پژوهش و فناوری ارس در کنار خدمات جاری خود در حوزه تسهیلات و ضمانت نامه و خدمات مالی دیگر، بدنبال تقویت سرمایه گذاری با الگوهایی مانند هم سرمایه گذاری است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری در این خصوص طرح های ویژه ای دارند که با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری ارس می تواند منجر به تحقق پروژهای استارتاپی بزرگ در استان و کشور شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha