۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
راه اندازی قطار محلی سریع السیر| صنعت چوب و کاغذ مازندران زمینگیر شد
در جلسه تودیع و معارفه استاندار مازندران عنوان شد؛

راه اندازی قطار محلی سریع السیر| صنعت چوب و کاغذ مازندران زمینگیر شد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران راه اندازی قطارهای محلی سریع السیر را در استان ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به ترافیک سنگین محورهای ارتباطی استان اظهار داشت: پیمایش مسیر ۲۵۰ کیلومتری رامسر تا ساری چند ساعت طول می کشد از این رو نیاز است قطارهای محلی و سریع و السیر در استان راه اندازی شود.

وی گرانی افسارگسیخته را از جمله مشکلات بیان و آن را ناشی از نبود و ضعف نظارت دانست و گفت: با وجود نهادهای مختلف نظارتی نباید شاهد چنین گرانی هایی باشیم.

وی وجود موانع فراروی صادرات را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: برای صادرات گره های زیادی وجود دارد.

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه هنوز منطقه آزاد استان مازندران محقق نشده است، گفت: این درحالی که دیگر مناطق آزاد کشور تبدیل به منطقه ای برای واردات شده است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید می شود، گفت: مازندران می تواند سالانه صدهای میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد.

وی با اظهار اینکه صنعت چوب و کاغذ ستاره شمال و خاورمیانه است، گفت: این صنعت را با تعویض و تغییر مدیریت ها و مدیریت های ضعیف زمین زدند و عمر مدیریت ها در این کارخانه به ۱۰ ماه کاهش یافته است.

وی گفت: یک مدیر کارآمد که ۵۰ میلیارد تومان زیان چوب و کاغذ را به ۷۳ میلیارد تومان سوددهی رساند بدون آن که مسئولان استان خبر داشته باشند، تغییر می دهند در حالی که این مدیر را باید تشویق کرد نه آن که برکنار شود.

۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح های آبی نیاز است
غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به عقب ماندگی استان در حوزه مهار آب گفت: پروژه های آبی استان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: برای بهره گیری از ظرفیت ها باید تسهیل گری شود و خوشبختانه طرح های خوبی در حوزه اشتغال در استان ایجاد و اجرا شده است.

وی پتروشیمی استان را دارای آثاری بزرگ در حوزه کارآفرینی و اشتغال بیان کرد.

نساجی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام احیا شد
استاندار سابق مازندران نیز با اشاره به بحث منطقه آزاد مازندران گفت: تنها دوره ای منطقه آزاد تمامی مراحل را طی کرد و به تصویب شورای عالی مناطق آزاد، دولت و مجلس رسید، در دوره کنونی بوده است.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه اولویت ها را درست تشخیص داده بودیم، افزود: گردشگری انبوه یک مزیت نیست بلکه همانند سیل است که از نتوانیم مدیریت کنیم، تبدیل به بحران می شود از این رو باید زیرساخت ها را به تناسب فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، نساجی مازندران در حال فعالیت است و اگر این حمایت ها نبود نساجی یا صنایع چوب تعطیل می شد و بیش از ۲۰۰ کارخانه به چرخه تولید برگشتند.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha