۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
آبگیری سد «نرماب» به دلیل عدم صدور مجوز قطع درختان به تعویق افتاد
معاون استاندار گلستان:

آبگیری سد «نرماب» به دلیل عدم صدور مجوز قطع درختان به تعویق افتاد

گرگان- همدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: عملیات آبگیری اولیه سد نرماب به دلیل عدم صدور مجوز قطع درختان در کاسه سد، توسط منابع طبیعی به تعویق افتاد.

عفت همدم در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص سد نرماب اظهارکرد: با پیگیری های خوبی که در دو سال اخیر برای تکمیل سد نرماب مینودشت انجام شده میزان اعتبارات در این بخش افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان توضیح داد: از سال ۹۰ که احداث سد آغاز شد تا سال ۹۸ کل اعتبار تخصیص یافته در این حوزه ۴۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که در دو سال اخیر برای تکمیل سد ۴۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که عملیات آبگیری اولیه به دلیل عدم صدور مجوز قطع درختان در کاسه سد توسط منابع طبیعی، بیان کرد: مقرر شده بود که سد نرماب در تیرماه امسال آبگیری شود اما چون طبق ضوابط منابع طبیعی، قطع درختان باید در نیمه دوم سال باشد، آبگیری به نیمه دوم سال موکول شد و امیدواریم با همت آب منطقه ای و منابع طبیعی این عمل تسریع شود.

همدم گفت: پنج روستا در کاسه سد واقع شده که از این تعداد یک روستا به طور کامل جابجا شده و یک روستای دیگر هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی مرحله اول آبگیری مشکلی برای روستاهای دیگر ایجاد نخواهد کرد.

طبق گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تملک و جابجایی سه روستای باقیمانده هم توسط آب منطقه ای در دستورکار است.

وی با بیان این که این سد آب شرب نیمی از اهالی گلستان را تأمین خواهد کرد، گفت: در مرحله اول آبگیری، هدف پیشگیری از وقوع سیلاب های احتمالی است و در فازهای بعدی آبرسانی به روستاها و شهرهای اطراف باید انجام شود.

همدم با اشاره به تخصیص ۴۰ میلیون مترمکعبی سد نرماب برای آب شرب، گفت: باید در ادامه عملیات خط انتقال و تصفیه خانه اجرا شده که در سفر معاون وزیر در شهریور ماه سال جاری به استان، پیگیر اعتبار برای خط انتقال و تصفیه خانه بودیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha