۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
آب و برق بعد از مقابله با کرونا، اولویت‌ دولت سیزدهم است
وزیر نیرو:

آب و برق بعد از مقابله با کرونا، اولویت‌ دولت سیزدهم است

محرابیان، وزیر نیرو گفت: طی سه ماه گذشته تلاش کردیم آب و برق را در دولت سیزدهم جزو اولویت‌ها قرار دهیم و امروز نیز بعد از موضوع کرونا، اولویت دوم و سوم به این موضوع‌ها اختصاص دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان امروز (چهارشنبه) در آیین تودیع و معارفه معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: مجموعه پروژه‌های آب و آبفا در سه ماه گذشته بررسی و به طور تقریبی اولویت‌های اصلی مشخص شده است.

وی ادامه داد: مسوولیت بسیار سنگینی بر دوش ما وجود دارد که باید با همکاری و همدلی تمام توان خود را به‌کار بگیریم تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری در این زمینه خاطرنشان کرد: باید بر اساس سیاستگذاری‌های انجام شده، پروژه‌ها و خدمات خود را به نحو احسن اجرایی کنیم، چرا که این سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌ها در اجرای پروژه متبلور می‌شود؛ به عبارتی دیگر زمانی که پروژه به‌موقع اجرا می‌شود نشان از سیاستگذاری صحیح است.

محرابیان گفت: سال‌های گذشته به‌دلیل تحریم‌ها، سیاستگذاری‌ها و محدودیت منابع با رکود در اجرای پروژه‌ها مواجه بود، اما در کنار این موضوع ها افتخارهای دیگری هم داشتیم. برای مثال آب‌های مرزی جزو افتخارهای وزارت نیرو از دولت دهم تا دوازدهم است که اقدام های جدی در این زمینه انجام شده زیرا کار کارشناسی زیادی در این موضوع انجام شد و به نتایج مناسبی هم رسیده است.

وی با بیان اینکه باید بهره‌وری را در اجرای پروژه‌ها بالا برد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ده‌ها میلیارد در استان‌های جنوبی به‌خصوص خوزستان سرمایه‌گذاری صورت گرفته اما بهره‌برداری درستی انجام نشده است.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها گفت: باید پروژه‌ها را اولویت بندی کرده و تا تکمیل پروژه‌های قبلی پروژه جدیدی را آغاز نکنیم. باید اعتبارات را مدیریت کرده و مانده اعتبار را به پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا اختصاص دهیم تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کنیم.

به گفته عضو کابینه دولت سیزدهم، مهندسی پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی جزو اساسی‌ترین کارها بوده که باید صورت پذیرد، زیرا بر اساس این مهندسی است که می‌توان نقاط دارای نقصان را شناسایی و مشکل را برطرف کرد.

محرابیان با اشاره به مصوبه های شورای عالی آب خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی آب ۱۴ مصوبه داشتیم. مصوبه هایی که به نظر بنده قوی‌ترین مصوبه  سال‌های تشکیل شورا بوده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازتخصیص عنوان کرد: در موضوع باز تخصیص اختیار تام داریم و اگر بتوانیم خیلی از تخصیص‌ها را بازنگری کنیم، به طور قطع مشکلات عمده‌ای را در بخش آب برطرف خواهیم کرد.

وزیر نیرو با قدردانی از عملکرد «قاسم تقی زاده خامسی» برای ‌ «محمد جوانبخت» معاون جدید آب و آبفای وزارت نیرو آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha