۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
هزینه تولید در مرغداری‌های صنعتی ۸۴ درصد افزایش یافت
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

هزینه تولید در مرغداری‌های صنعتی ۸۴ درصد افزایش یافت

بر اساس گزارش مرکز آمار تورم تولیدکننده بخش مرغ داری های صنعتی در تابستان امسال با ۴,۲ درصد افزایش به ۸۴ درصد رسید.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش مرکز آمار تورم تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی در ۴ فصل منتهی به تابستان امسال به ٨٤ درصد رسید. در میان اقلام مرغداری‌های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به تخم مرغ خوراکی با ۶٤.٤ درصد و بیش­ترین آن مربوط به جوجه یک‌روزه با ١١٢.٤ درصد بوده است.

در تابستان امسال تورم نقطه به نقطه این بخش نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٨.٨ درصد بوده ­است که در مقایسه با شاخص ١٠٧.٤ درصدی تابستان سال گذشته ٣٨.٦ درصد کاهش داشته است. در بین قلم‌­های مرغداری‌­های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تخم مرغ خوراکی با ٥٣.٤ درصد و بیش­ترین آن مربوط به جوجه­ یک‌روزه با ١٤٨.٤ درصد بوده است.

همچنین تورم فصلی تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به فصل قبل ١٥.١ درصد بوده که نسبت به تورم فصلی ۷,۳ درصدی بهار امسال ٧.٨ درصد افزایش داشته است. در این میان کمترین تورم فصلی مربوط به کود با ٢درصد و بیش­ترین آن مربوط به تخم مرغ خوراکی با ٣٨.١ درصد است.

بررسی تورم تولیدکننده محصولات مرغداری­‌های صنعتی در تابستان امسال نشان می‌­دهد که تورم فصلی در تمامی استان‌ها با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان تهران با ٤٥.٨ درصد و کمترین میزان افزایش مربوط به استان ایلام با ٠.٢ درصد بوده است. بیشترین میزان کاهش شاخص کل نیز مربوط به استان گیلان با ٠.٨- درصد بوده است. بیشترین میزان افزایش تورم نقطه به نقطه مربوط به استان خوزستان با ١٠٨.٢ درصد و کمترین میزان افزایش آن مربوط به استان مرکزی با ٣٩.١ درصد است.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha