۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
بهره‌برداران قبل از کشت محصول خریدار را بشناسند | حمایت دولت از کشت قراردادی
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

بهره‌برداران قبل از کشت محصول خریدار را بشناسند | حمایت دولت از کشت قراردادی

مانه و سملقان- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر اهمیت کشت قراردادی تأکید کرد و گفت: بهره‌برداران قبل از کشت هر محصولی باید خریدار را بشناسند و در فصل کشت پشتیبانی نیز شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از کارخانه پنبه‌پاک‌کنی طلای سفید و همچنین برداشت مکانیزه پنبه مزرعه طلای سفید در شهرستان مانه سملقان، توسعه کشت قراردادی را یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری که می‌خواهد محصولی را تولید کند باید قبل از آن بداند برای چه کسی محصولی را تولید می‌کند و چه کسی آن را می‌خرد.

وی افزود: زمانی این موضوع مشخص شد که چه کسی آن را می‌خرد، باید آن کارخانه و صنایع، به کشاورزان سرویس و خدمات شامل سم، بذر خوب کود به‌موقع و آموزش ترویجی و انتقال تکنولوژی را ارائه دهد و بعد از تولید محصول از آن بخرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: با حمایت این صنایع از بهره‌برداران بذر و کود به‌موقع به دست کشاورزان می‌رسد و از آن می‌توانند استفاده کنند.

مهاجر در ادامه تأکید کرد: دولت نیز قول حمایت کشت قراردادی را داده است تا با ارائه تسهیلات کارخانه‌ها را برای خرید امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات بخش کشاورزی کمک کند تا هزینه‌های تولید نیز پایین‌تر بیاورد.

مهاجر با اشاره به رواج کشت قراردادی در خراسان شمالی افزود: در حال حاضر در شهرستان مانه و سملقان کارخانه‌های پنبه پاکتی به‌خوبی با پنبه‌کاران وارد قرارداد شده و بخشی زیادی از محصولات آنان را در زمان فصل کشت خرید کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در سال جاری این استان وارد حوزه خرید قراردادی گندم نیز شده است افزود: اولین خریدهای قراردادی در سال‌های گذشته توسط کارخانه‌ها چغندرقند انجام می‌شد که مزایای زیادی نیز داشت و همچنین می‌تواند تجربه خوبی برای سایر کشاورزان و صنایع باشد.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha