۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸
 منشا گرانی پوشاک، هزینه بالای مواد اولیه است
رئیس اتحادیه تولیدات و صادرات نساجی و پوشاک:

منشا گرانی پوشاک، هزینه بالای مواد اولیه است

نامی، رئیس اتحادیه تولیدات و صادرات نساجی و پوشاک عنوان کرد: در حال حاضر گرانی تولیدات مواد اولیه موجب افزایش قیمت پوشاک شده و همین امر، بستر را برای قاچاق فراهم می کند.

به گزارش بازار، مجید نامی، نائب رئیس اتحادیه تولیدات و صادرات نساجی و پوشاک گفت: در حوزه مد و پوشاک در سال های اخیر ارگان ها و سیاست گذاران در تعیین نوع پوشش دخیل بودند و پوشش هایی در برخی جاها نهادینه شده اند و تغییرات پوشش در سال های اخیر به دلیل تغییر نگاه نادرست نسبت به رنگ و نوع و پوشش و تاثیر زیبایی آن در سطح جامعه شاهد تغییرات مثبت در این حوزه هستیم.

وی افزود: به واسطه عصر ارتباطات، نمی توان چشم را روی برخی موارد بست و به راحتی می توان کالایی را از خارج از کشور تهیه کرد و لذا برخورد با این قضیه و به روزرسانی صنعت پوشاک در داخل بسیار حائز اهمیت است.

نائب رئیس اتحادیه تولیدات و صادرات نساجی و پوشاک با ابراز خرسندی از پیشرفت برندهای ایرانی در چند سال اخیر و رقابت با بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: به واسطه مشکلات تحریم و ارزی و بیماری کرونا و مشکلات تبادل کالا شاهد ممنوعیت ورود پوشاک به کشور بودیم اما همیشه به واسطه نرخ کمرشکن اقتصادی و بسترهای نابسامان، قاچاق همواره به عنوان تهدیدی وجود دارد.

نامی در رادیو گفت و گو اظهار کرد: در حال حاضر نیز تولیدات مواد اولیه گران تمام می شود که موجب گرانی پوشاک شده است؛ در برخی موارد ۳۰ درصد مواد اولیه و در برخی موارد ۵۰ درصد مواد اولیه پوشاک وارداتی است.

وی از مشکلات بافندگان و تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه یاد کرد و گفت: تمامی این مشکلات موجب می شود بستر برای قاچاق پوشاک فراهم شود و با توجه به گرانی ارز، به دنبال کالاهای بنجل با کیفیت پایین می روند که به شدت زیاد شده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha