۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
توسعه امری فرهنگی است| درهای مراکز تحقیقات به روی جوانان باز شود
معاون رئیس جمهور:

توسعه امری فرهنگی است| درهای مراکز تحقیقات به روی جوانان باز شود

گرگان- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فرهنگ برای توسعه بیشترین اهمیت را دارد و اگر این فرهنگ در جامعه جا بیفتند که سرمایه در سر جوانان است، دیگر تنها به دنبال سرمایه گذار نمی گردیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری بعدازظهر سه شنبه در آیین افتتاح ششمین کارخانه نوآوری کشور، اظهار کرد: در گذشته تصور می کردیم توسعه مفهوم سخت افزاری دارد اما با فراهم کردن سخت افزار کار درک کردیم نه تنها مشکلات حل نشد بلکه مشکلات جدیدی اضافه شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که کارپوشه ها و نرم افزارها اهمیت دارند، افزود: امروز به وضوح دریافتم که فرهنگ برای توسعه بیشترین اهمیت را دارد و اگر این فرهنگ در جامعه جا بیفتند که سرمایه در سر جوانان است نه در جیب سرمایه گذار، دیگر تنها به دنبال سرمایه گذار، نمی گردیم.

وی ادامه داد: باید به فضایی ایجاد کنیم که جوانان بتوانند ایده های خود را به محصول تبدیل کنند.

ستاری با بیان این که ما با پول پژوهش در بخش دولتی هرگز نمی‌توانیم به محصول برسیم، گفت: اگر می خواهید شهر گرگان هوشمند شود باید شهرداری به صورت شتاب دهنده کسب و کار عمل کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: حل مشکلات حمل و نقل و محیط زیست و مانند آن تنها به دستان جوانان خود شهر حل می شود به شرط آنکه شرایط را برای پرورش ایده های خلاق فراهم کنیم.

وی با اشاره به افتتاح خانه نوآوری در بافت تاریخی گرگان، گفت: بهره برداری از خانه های قدیمی که منجر به اشتغال‌زایی شده نمونه ای از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه علوم انسانی است.

ستاری گفت: ما در قرن ۲۱ ابزار بسیاری برای انتقال فرهنگ داریم و این مسأله باید در خانه های خلاق اتفاق بیفتد، گفت: همه ما در قبال توسعه فرهنگ و تجاری سازی علوم انسانی مسئول هستیم و باید بخواهیم فرزندان ما در استان بمانند.

وی گفت: کارخانه های نوآوری دانشگاه ها و صندوق ها و مسئولانی که مجوز صادر می‌کنند همه باید دست در دست هم داده و پای کار بیایند و درهای مراکز تحقیقات را به روی جوانان باز کرده و زمینه تحقق ایده نو را فراهم کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha