۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
آیا رمزارز شیبا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

آیا رمزارز شیبا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

شیبا در اصل به عنوان رقیب دوج کوین پا به عرصه گذاشت و در آگوست سال ۲۰۲۰ به بازار آمد.

به گزارش بازار، سال ۲۰۲۱ سال انفجار بسیاری از رمز ارزها بوده است. با توجه به رشد زیاد دوج کوین، توکن‌های زیادی با نماد نژاد ژاپنی سگ شیبا اینو به وجود آمدند. ارز دیجیتال شیبا یکی از همین توکن‌هاست که اتفاقا سروصدای زیادی هم به پا کرده است.

قصه شیبا از کجا شروع شد؟

شیبا در اصل به عنوان رقیب دوج کوین پا به عرصه گذاشت و در آگوست سال ۲۰۲۰ به بازار آمد. شیبا روی بلاکچین اتریوم و به عنوان یک توکن erc-۲۰ فعال است. سازنده شیبا مانند سازنده بیت کوین یک نام مستعار به نام «ریوشی» دارد و هویت اصلی او مشخص نیست.

در سال ۲۰۲۱ و به دنبال توییتی از ایلان ماسک درباره سگ شیبا اینو دقیقا زمانی که همه انتظار داشتند با شرکت ایلان ماسک در یک برنامه تلویزیونی شاهد رشد قیمت دوج کوین باشند، شیبا با صعود خود سروصدای زیادی به پا کرد  و خیلی‌ها به فکر خرید شیبا افتادند.

پس از آن بود که همه خواهان خرید شیبا شدند و صرافی‌های بزرگ از جمله بایننس نیز به دلیل استقبال و تقاضای زیاد کاربران شیبا را لیست کردند. پس از لیست شدن شیبا در صرافی بایننس، قیمت آن اوج گرفت و قیمت شیبا ۲۶۰ درصد افزایش یافت. شیبا به تدریج در صرافی‌های دیگری از جمله Huobi، OKEx و بعدها در صرافی بزرگ کوین بیس نیز لیست شد.

همین موضوع سبب شد که شیبا خریداران و طرفدران زیادی پیدا کند. شیبا پس از بازار خرسی اخیر توانست رشدی حدوداً ۴۰۰ درصدی را تجربه کند و سرمایه‌گذاران خود را به سود خوبی برساند. سؤال بسیاری از افراد این است که آیا شیبا برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر.

آیا رمزارز شیبا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

حقیقت این است که اکثر میم کوین‌ها از جمله دوج کوین و شیبا بیش از آنکه تیم توسعه‌دهنده فعالی داشته باشند یا وایت پیپر قابل توجهی ارائه دهند، با پذیرش گسترده‌ای روبرو هستند. همین موضوع باعث شده که شیبا از سوی شرکت‌های مختلفی به عنوان روش پرداخت پذیرفته شود.

آینده شیبا چطور است؟

درست است که عده‌ای رویای ۱ دلاری شدن شیبا را در سر می‌پرورانند و در شبکه‌های اجتماعی آن را تبلیغ می‌کنند، اما با نگاهی به ارزش بازار ۱۱ میلیارد دلاری و قیمت فعلی شیبا می‌توان متوجه شد که چنین چیزی در حال حاضر تقریباً غیر ممکن است.

با این حال، شیبا اینو طرفدران زیادی دارد و با پذیرش و استقبال زیادی روبرو است و همین موضوع نقطه قوت آن محسوب می‌شود. همچنین، با رشد قیمت بیت کوین و فتح قله‌های جدید، احتمالاً فصل آلت کوین‌ها را پیش رو خواهیم داشت. بدین ترتیب، می‌توانیم انتظار رشد قیمت برای اکثر آلت کوین‌ها از جمله شیبا را داشته باشیم.

تعداد آدرس‌های کیف پول شیبا نیز از ۷۳۸ هزار گذشته است. این امر نشان می‌دهد که شیبا بیش از ۶۰ هزار هولدر جدید دارد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که تقاضای عمومی برای این میم کوین همچنان بالا بوده و شیبا محبوبیت خود را حفظ کرده است.

چگونه شیبا بخریم؟

با توجه به آنچه گفته شد، اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا را دارید، می‌توانید درصدی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به آن اختصاص دهید. بدین ترتیب، در صورت صعود شیبا از این رالی جا نخواهید ماند.

برای خرید شیبا می‌توانید به صرافی‌های مختلفی مراجعه کنید. البته صرافی‌های خارجی محدودیت‌های زیادی را برای انجام احراز هویت اعمال کرده‌اند که این موضوع کار با آنها را بسیار دشوار کرده است. در نتیجه، احتمال بلوکه شدن حساب و عدم برداشت وجود دارد.

از میان صرافی‌های داخلی، یکی از بازارهای معاملاتی موفق در زمینه خریدوفروش ارزهای دیجیتال، کوین نیک مارکت است. این پلتفرم معاملاتی همتابه همتا یک بازار بدون واسطه است که در آن خریدار و فروشنده با قیمت توافقی با یکدیگر معامله کرده و قیمت توسط صرافی تعیین نمی‌شود.

برای خرید شیبا، خرید تتر و خرید ۳۲ ارز دیجیتال محبوب دیگر می‌توانید به این بازار معاملاتی مراجعه کنید و رمز ارز مورد نظرتان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

همچنین، کوین نیک مارکت یک کیف پول امن نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا دیگر نیازی به پرداخت کارمزد شبکه نداشته باشند.

برای سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال کافی است در وب سایت کوین نیک مارکت ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. سپس، می‌توانید رمز ارزهای مورد نظرتان را با قیمت توافقی معامله کنید.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha