۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
پهنای باند اینترنت در سه روستای شهرستان دهگلان افزایش یافت
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

پهنای باند اینترنت در سه روستای شهرستان دهگلان افزایش یافت

سنندج – مدیر مخابرات منطقه کردستان از افزایش پهنای باند اینترنت در سه روستای شهرستان دهگلان در راستای استفاده بهتر مردم از این امکان ارتباطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به نیاز روز افزون مراکز روستایی به افزایش ظرفیتهای دسترسی به شبکه اینترنت، گفت: در همین راستا پهنای باند اینترنت در روستاهای قادرمرز، سیس و سرنجیانه از توابع شهرستان دهگلان افزایش یافت.

وی افزود: در راستای تحقق برنامه های تدوین شده برای سال جاری در مخابرات منطقه نسبت به توسعه و ایجاد زیرساخت های دیتا در سطح استان کردستان به ویژه مناطق روستایی اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تامین تجهیزات و سرمایه گذاری های لازم با حمایت های مسولین ارشد شرکت مخابرات ایران به منظور ایجاد دسترسی شهروندان و مردم فهیم استان به خدمات و سرویس های مخابراتی از برنامه های دارای اولویت منطقه است که با تلاش همکاران برای تحقق آنها گام برخواهیم داشت.

حکمت عنوان کرد: در راستای افزایش پهنای باند اینترنت در روستاهای قادرمرز، سیس و سرنجیانه در شهرستان دهگلان تجهیزات CWDM نصب و راه اندازی شده است.

وی اعلام کرد: با این اقدام پهنای باند اینترنت این روستاها از ۲۰ مگ به ۱۰۰ مگ معادل ۵ برابر، افزایش یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: با اجرای این پروژه ساکنین سه روستای مذکور از بهبود کیفیت سرویس اینترنت به طور قابل توجه  بهره مند شده اند.

وی ارائه همزمان پیام از طریق صوت و تصویر، افزایش سرعت دسترسی به محتواهای موجود در فضای مجازی، بهره مندی ساکنین روستاها از بسترهای دیتا به منظور ایجاد و توسعه کسب و کارهای بومی به صورت آنلاین، جلوگیری از پدیده اجتماعی مهاجرت، برقراری عدالت اجتماعی و افزایش و ارتقا سطح دانش و آگاهی روستاییان را از جمله اهداف اجرای این پروژه دانست.

حکمت با اشاره به شمار روستاهای بهره مند از اینترنت مخابرات منطقه کردستان، اعلام کرد : در حال حاضر حدود ۵۵۰ روستای استان دارای اینترنت مخابراتی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴۲ هزار و ۷۹۷ مشترک از سرویس های متنوع مخابراتی بر بستر دیتا استفاده می کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha