۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
 استفاده از فاضلاب در حوزه تولید در زنجان در اولویت قرار دارد
استاندار زنجان:

استفاده از فاضلاب در حوزه تولید در زنجان در اولویت قرار دارد

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه فاصله مصرف آب شرب و کشاورزی در استان زنجان بسیار زیاد است، گفت: استفاده از آب فاضلاب در حوزه تولید یک اولویت مهم در استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در محل استانداری زنجان، گفت: در حوزه آب، نگرانی جدی وجود دارد و امیدواریم طی سالجاری بارش ها در استان تقویت شود. 

وی به طرح‌های فاضلاب استان زنجان اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح‌ها نیز از دیگر اولویت‌های استان است و در سفر رئیس جمهور هم از مطالبات استان خواهد بود. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تکمیل سدهای نیمه تمام  استان به اعتبار زیادی نیاز دارد، گفت: با سفر رئیس جمهور بخش‌هایی از این مهم محقق می‌شود و از مطالبات زنجانی ها است. 

افشارچی با بیان اینکه استفاده از آب فاضلاب در حوزه تولید یک اولویت مهم و اساسی در استان است، ابراز کرد: این موضوع به زودی در استان محقق می شود و هنر ما این است که در چهار سال آینده صنعت استان را از آب های زیر زمینی و روان آب ها مستقل کنیم.

وی افزود: طرح صنعتی زمانی در استان زنجان اجرا می شود و باید موضوع آب و فاضلاب  هم مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌های مختلف در حوزه آب در نظر گرفته شده که یکی از آنها تسریع در اجرای سدهای نیمه تمام است. 

استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر با توجه به شرایط اقتصادی نمی‌توان تمامی مشکلات را حل کرد و برای رفع آنها با حداقل منابع موجود باید متمرکز شد.

افشارچی تصریح کرد: دستگاه‌های مشارکت کننده با جهاد کشاورزی استان موضوع صرفه جویی را مورد توجه قرار دهند و در این میان فاصله مصرف آب شرب و آب کشاورزی در استان بسیار بالا است. 

کد خبر: ۱۱۶٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha