۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
افزایش قیمت تعرفه‌ حامل‌های انرژی چالش واحدهای صنعتی خراسان شمالی
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی مطرح کرد:

افزایش قیمت تعرفه‌ حامل‌های انرژی چالش واحدهای صنعتی خراسان شمالی

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی افزایش قیمت تعرفه‌های حامل‌های انرژی را چالش واحدهای صنعتی استان عنوان کرد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پور آبادی افزایش قیمت تعرفه‌های حامل‌های انرژی را در دیگر مشکل واحدهای تولیدی عنوان کرد و بیان داشت: طی سال اخیر هزینه حامل‌های انرژی تا چهار برابر نیز افزایش داشته است که تولیدکننده توان پرداخت آن را ندارد.

وی افزود: خراسان شمالی استان محرومی است لذا هر تصمیمی که در سطح ملی گرفته می‌شود لزوماً نباید به همان شکل در استان اجرایی شود.

دبیر و سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی یادآور شد: پیشنهاد به دولت برای ارائه لایحه در این خصوص زمان آن بر است لذا مسئولان استانی موظف‌اند در این حوزه از اختیارات خود استفاده کنند و هزینه‌های تولیدکنندگان را کاهش دهند.

پور آبادی در خصوص حذف وثیقه‌های واحدهای تولیدی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان وثیقه‌هایی که اداره برق از واحدهای تولیدی می‌گرفت حذف شد و اینک تنها مبالغ هزینه‌ای پرداخت خواهد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد سازوکار راه‌اندازی بازارچه مرزی نیز گفت: در این راستا با بسیج اصناف و مرزنشینان نشست‌های برگزار شد و موضوع در حال پیگیری است و بازارچه مرزی باید از طریق ملی و مسئولان ارشد پیگیری شود تا به نتیجه مناسب برسد.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha