۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
اتریوم در مرز ۴۸۰۰ دلار قرار گرفت
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

اتریوم در مرز ۴۸۰۰ دلار قرار گرفت

در روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها صعود بی سابقه ای را تجربه کرد. در این روز ارزش هر بیت کوین به بالغ بر ۶۷۵۰۰ دلار و ارزش هر اتریوم به ۴۷۹۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: صعود بازار رمز ارزها و رکورد شکنی در این بازار در روز سه شنبه ۱۷ ابان ماه سال ۱۴۰۰ بی سابقه بوده است. البته این روند افزایشی از روز قبل شروع شده بود ولی در روز سه شنبه به اوج خود رسید و خبرها از تداوم این رونق در بازار رمز ارزها در هفته های باقی مانده امسال حکایت دارد.

در این روز ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی به بالغ بر ۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار رسید که حدود ۴ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرده بود و ارزش هر اتریوم با افزایش بالغ بر ۱.۵ درصدی نسبت به روز قبل از ان رکورد بی سابقه ۴۷۹۰ دلار را ثبت کرد. ارزش هر رمز ارز XRP در این روز برابر با ۱.۲۷ دلار و ارزش هر دوج کوین بالغ بر بر ۲۸ سنت بود.

به گزارش وب سایت کوین دسک این بالاترین رکورد قیمتی برای اتریوم و بیت کوین است و با توجه به روند افزایشی ارزش این رمز ارزها پیش بینی می شود تا انتهای امسال  تا مرز ۱۰۰ هزار دلار برای هر بیت کوین و بالغ بر ۱۰ هزار دلار برای هر اتریوم ثبت شود.

این وب سایت در گزارش خود از افزایش ۱ هزار میلیارد دلاری ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها از ابتدای اکتبر امسال تا کنون حکایت کرد و نوشت: «هم اکنون ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها بالغ بر ۳ هزار میلیارد دلار است که یک سوم آن ظرف یک ماه اخیر ایجاد شده است. این تغییری بزرگ در بازار است و به نظر می رسد نقطه اغاز تحولات بزرگی در بازار رمز ارزهای دنیا باشد.»

 طبق این گزارش در شرایط فعلی بیت کوین بیشتر به عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی ها مورد استفاده قرار می گیرد  و تا اندازه ای می تواند رقیب طلا در بازار جهانی باشد. این رمز ارز باعث شده است تا قدرت دلار در اقتصاد دنیا تضعیف شود زیرا دیگر دلار به عنوان منبع حفظ ارزش در نظر گرفته نمی شود و شرایط پرنوسان اقتصاد امریکا هم این وضعیت را تشدید کرده است.

 پیش بینی رشد تورم در اقتصاد دنیا به دلیل تزریق هزاران میلیارد دلار به اقتصاد هم وضعیت را برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها بهتر کرده است ولی تهدیدی که برای بازار دلار ایجاد کرده است، می تواند بستر را برای جهت گیری منفی در امریکا در مقابل این بازار فراهم کند.

آمارها نشان می دهد بعد از ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در کشور چین در ماه ژوین سال جاری، میزان استخراج بیت کوین در دنیا کاهش پیدا کرد. همین مساله به افزایش سرعت رشد قیمت بیت کوین در بازار دامن زد ولی بررسی شاخص ها نشان می دهد در هفته های اخیر بازهم استخراج بیت کوین در دنیا رشد کرده است و این مساله می تواند اندکی از فشار قیمتی روی بازار بکاهد ولی رشد تقاضا به دلیل انتظار تداوم روند افزایش قیمت موضوعی است که بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در مورد بازار اتریوم هم خبرهای زیادی وجود دارد. یکی از مهمترین مسایل حاشیه ای در این بازار هزینه بالای مبادلات اتریوم است که باعث شد تا بسیاری از سرمایه گذاران به بازارهای رقیب مانند سولانا، پولکادوت، تراو آوالانچه روی بیاورند. اما این تغییر رویکرد نتوانسته است از سرعت افزایش ارزش اتریوم بکاهد و این رمز ارز با سرعت به سمت ثبت رکورد قیمتی ۵ هزار دلاری ظرف روزهای اتی حرکت می کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha