۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
بازارهای ایران جای تولیدکنندگان چینی و بنگلادشی است!؟
رئیس اتحادیه صباغان و گلزنان تهران:

بازارهای ایران جای تولیدکنندگان چینی و بنگلادشی است!؟

رئیس اتحادیه صباغان و گلزنان تهران گفت: درحالی که تولیدکنندگان ایرانی با بیکاری مواجه هستند بازار ایران مملو از پوشاک و پارچه‌های چینی و بنگلادشی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، حسن سلیمی، رئیس اتحادیه صباغان و گلزنان تهران گفت: تحقق شعارهای سال با عمل مسئولان زمین تا آسمان تفاوت دارد. کارگاه‌های تولیدی در سال مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، خالی از کار و فعالیت و کارگران بیکار و کارفرما ورشکسته؛ اما ممالک دیگر براحتی محصولات دسته دو (استوک) و بنجل خود را به بازارهای ایران تزریق می‌کنند. چه کسانی مسئولند تا جلوی این واردات را چه اصولی و چه قاچاق بگیرند؟

وی تصریح کرد: چرا مسئولان به فکر مردم کشور خودشان نیستند؟ چرا به دستورات رهبری گوش نمی‌دهند؟ ایشان سال‌های متوالی است بر تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالاهایی خارجی تاکید دارند، چرا حمایت نمی‌کنیم از تولید خودمان؟ این کالاها از کدامین مرز وارد می‌شود که هیچ کسی جلوی ورودش را نمی‌گیرد؟ به داد تولیدکنندگان داخلی برسید.

سلیمی از گرانی کاغذ و انواع رنگ برای تولیدات صنف خود گفته و تصریح کرد: از سویی ورود کالاهای خارجی و از سوی دیگر گرانی انواع رنگ و کاغذ برای تولید، بقدری گرانی موج می‌زند که تولیدکننده هراس دارد به آن مواد نزدیک شود. چرا که نمی‌داند می‌تواند جنس تولید شده را با احتساب مخارج و هزینه‌ها در بازار بفروشد یا خیر.

رئیس اتحادیه صباغان و گلزنان تهران اضافه کرد: از ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ تاکنون با معضلات فوق الذکر رو به رو هستیم. نمی‌توانیم کارگران را اخراج کنیم، کجا بروند. هر کارگر چند سر عائله دارد؛ اما این روند کمر کارفرما را خرد می‌کند. ادامه حیات را برایش امکان ناپذیر خواهد کرد. گرانی هر روز آن هم بی دلیل تا به کی؟ چه وقت پایان می‌یابد، مسئولان به دادمان برسید.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha