۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
قیمت نفت بدون اوپک‌پلاس ۳ برابر می‌شد

قیمت نفت بدون اوپک‌پلاس ۳ برابر می‌شد

وزیر انرژی امارات معتقد است که اگر برنامه‌ها و تصمیم‌های اوپک‌پلاس نبود اکنون افزایش سه برابری قیمت نفت را تجربه می‌کردیم.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سهیل المزروعی روز دوشنبه (۱۷ آبان‌ماه) در کنفرانس هفته نفت آفریقا در دوبی اعلام کرد اگر به‌دلیل تصمیم‌ها و برنامه اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک) نبود، قیمت‌های نفت امروز بالاتر از قیمت کنونی بود.

این اظهارنظر از تداوم روند مقاومت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در برابر فشار آمریکا برای افزایش تولید این ائتلاف حکایت دارد.

وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: خوشبختانه ما اوپک‌پلاس را داریم، این ائتلاف مانع دو یا سه برابر شدن قیمت‌ها شده و این موضوع ستودنی است.

مزروعی افزود: اگر اوپک‌پلاس نبود اتفاقی مشابه بازار گاز طبیعی و زغال‌ سنگ، در بازار نفت هم روی می‌داد، ما با همکاری هم بازار را متوازن می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اوپک‌پلاس باید همچنان محتاط باشد زیرا بازار نفت در سه ماه نخست سال آینده با مازاد عرضه روبه‌رو می‌شود.

وزیر انرژی امارات افزود: این مسئله به‌دلیل ملایم شدن تقاضاست، امکان شیوع موج جدید کرونا در بعضی کشورها وجود دارد، به همین دلیل باید محتاط باشیم و بازار را متوازن کنیم.

المزروعی گفت: با این حال اگر شرایط به‌سرعت تغییر کند، اعضای اوپک‌پلاس می‌توانند ظرف چند روز نشست اضطراری برگزار کنند.

به گزارش رویترز، وزیر انرژی امارات متحده عربی همچنین در این نشست اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ناکافی در صنایع نفت و گاز طبیعی می‌تواند به افزایش قیمت انرژی منجر شود.

وی افزود: در طول دوره انتقال انرژی به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر، برای اطمینان از عرضه قابل اعتماد انرژی، به نفت و گاز نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌های حذف انتشار کربن را اجرا کنیم.

وزیر انرژی امارات اعلام کرد که این کشور مایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های خورشیدی و بادی آفریقاست و ظرفیت بالقوه‌ای را در توسعه هیدروژن به‌عنوان منبع انرژی می‌بیند.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha