۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
۳۰ درصد سیم و کابل مورد نیاز کشور در زنجان تولید می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۳۰ درصد سیم و کابل مورد نیاز کشور در زنجان تولید می‌شود

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ۳۰ درصد سیم و کابل کشور در استان تولید و روانه بازار می‌شود، گفت: این استان در صنعت سرب و روی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان حرف های زیادی در بخش صنایع و کشاورزی دارد،گفت: زنجان استانی مطلوب برای سرمایه گذاری است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر زنجان در بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کمبود داشته و با وجود ظرفیت بالا آمادگی جذب سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد،اظهار کرد:  این استان در بحث برق و آی تی با وجود شهرک تخصصی ایجاد شده، سرمایه گذران می توانند در استان   سرمایه گذاری مطلوبی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: منطقه ویژه زنجان طی ماه های گذشته مصوب شده و ساز و کارهای آن نیز آماده شده که با توجه به نزدیکی به مرکز کشور تهران و همچنین نزدیکی به حداقل ۵ استان مزیتی برای حضور سرمایه گذران می باشد.

یگانه فرد با بیان اینکه استان زنجان یکی از نقاط پرظرفیت مطلوب برای سرمایه گذاری می باشد،ابراز داشت:  استان زنجان در حال حاضر به عنوان قطب صنعت برق کشور شناخته شده و ۶۰ درصد تجهیزات برقی کشور در زنجان تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سیم و کابل کشور نیز در استان زنجان تولید و روانه بازار می شود،افزود: این استان در صنعت سرب و روی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و قطب تولید کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ۲۲۰ هزار تن سالانه شمش روی روانه بازار کشور و بازارهای صادراتی می شود،تصریح کرد:  این استان ۳۴۶ معدن فعال با تنوع ۳۶ نوع معدنی و ۶۱۰ تن ذخیره قطعی  دارد.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha