۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
زنجان در خصوص تامین نیروی کار با مشکل خاصی مواجه نیست
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان:

زنجان در خصوص تامین نیروی کار با مشکل خاصی مواجه نیست

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان گفت: زنجان به لحاظ نیروی کار جزو استان‌هایی است که در حال حاضر در خصوص تامین نیروی کار با مشکل خاصی مواجه نیست.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه تولید، اظهار کرد: حوزه تولید را باید به دو دسته تقسیم کرد، بخشی از تولید به مواردی برمی‌گردد که سرمایه‌گذاری در آن انجام شده و تولیدکننده در حال تولید بوده و به تبع آن با مسائل و مشکلاتی نیز مواجه است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات و مسائل در حوزه تولید مربوط به مواد اولیه است، گفت: برخی از صنایع از جمله صنایع پلاستیک و صنایع معدنی به خاطر تامین‌کننده مواد اولیه، به دولت وابسته هستند؛ چرا که فقط دولت تامین‌کننده این مواد به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان یادآور شد: اخیراً شاهد هستیم که وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقلام مورد نیاز و مواد اولیه صنایع تغییر رویه داده است، به این ترتیب که هم در قیمت‌گذاری و هم در نحوه و میزان عرضه به کسانی که خریدار هستند، اصلاح رویه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد روشی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اتخاذ کرده، روش مناسبی بوده و به صورت تئوریک قابل انجام است، افزود: در این صورت منفعت آن به هر دو طرف خواهد رسید و امیدواریم که این مهم به نتیجه برسد، به خصوص در حوزه پتروشیمی و فولاد طی ماه‌های اخیر این اصلاح رویه و اصلاح عرضه‌ها در بورس کالا اتفاق خواهد افتاد و امیدواریم با این تغییر رویه‌ای که قرار است صورت گیرد، بخش عمده‌ای از مشکلات تولیدکنندگان در این حوزه که ملزم به تهیه مواد اولیه خود از سیستم دولتی و بورس هستند، حل شود.

رنگ‌رونا با بیان اینکه بخش دوم حوزه تولید به سرمایه‌گذاری‌های جدید باز می‌گردد، تصریح کرد: به این صورت که یا یک واحد تولیدی قصد دارد طرح توسعه انجام دهد و یا اینکه برخی سرمایه‌گذاری‌های جدید را محقق کند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم برای سرمایه‌گذاری‌های جدید باید آستین همت را بالا بزنیم، ادامه داد: امروز در استان زنجان شاهد این هستیم که مجوز ایجاد منطقه اقتصادی صادر، استارت کار زده شده و محل جانمایی نیز صورت گرفته است که بدون شک، این ظرفیت می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد.

این کارآفرین زنجانی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی که استان زنجان دارد و نیز به خاطر برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی جوان، می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران جدید در حوزه‌های مختلف و استقرار آن‌ها به خصوص در منطقه ویژه اقتصادی، بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به اشتغال حوزه جوانان را حل کرد.

رنگ رونا متذکر شد: وقتی فردی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند، نیاز به نیروی کار دارد و زنجان نیز به لحاظ نیروی کار جزو استان‌هایی است که در حال حاضر در خصوص تامین نیروی کار با مشکل خاصی مواجه نیست.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما در خصوص راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی این است که تحقق این موضوع نیازمند همت جمعی از سوی بخش دولتی و خصوصی است تا این منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود، عنوان کرد: تحقق این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری‌های جدید و مسائل مربوط به آن را حل و فصل کند.

این فعال اقتصادی با یادآوری معرفی استاندار زنجان، اظهار کرد: با تشکیل جلسات و مشاهده دیدگاه‌های نماینده عالی دولت در استان زنجان نسبت به مقوله سرمایه‌گذاری، استنباط ما این است که دیدگاه‌های دکتر افشارچی مربوط به سرمایه‌گذاری‌های جدید و کارآفرینی است و با توجه به این دیدگاه امیدواریم که این دیدگاه هر چه زودتر عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha