۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
دستگاه کنترل خودکار ولتاژ شبکه برق در کشور طراحی شد
با تکیه بر توان متخصصان داخلی؛

دستگاه کنترل خودکار ولتاژ شبکه برق در کشور طراحی شد

تجهیز پیشرفته SVC (تجهیزی برای کنترل خودکار ولتاژ شبکه برق) به منظور ارتقای پایداری، انعطاف‌پذیری و بهبود عملکرد شبکه انتقال کشور به صورت بومی طراحی شد.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، با توجه به انجام موفقیت‌آمیز پروژه تحقیقاتی با موضوع «ضرورت سنجی و امکان سنجی افزاره‌های FACTS در شبکه برق ایران و طراحی ریزگان یک افزاره منتخب برای ساخت و نصب» در شرکت مدیریت شبکه و پیگیری‌های انجام شده در راستای عملیاتی‌شدن نتایج این پروژه، سرانجام احداث و نصب SVC طراحی شده در این پروژه توسط شرکت توانیر به شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

بنا بر این گزارش، دستگاه طراحی‌شده، یک SVC ماژولار با قابلیت جابجایی و ظرفیت دینامیک ۴۰ ± مگاوار است که توسط شرکت راه انرژی دنیا طراحی شده و مقرر شده در پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت لوتک نصب شود تا با استفاده مناسب از قابلیت‫های آن، بخشی از مشکلات مرتبط با کنترل ولتاژ شبکه انتقال در منطقه سیستان و بلوچستان مرتفع شود.

کاربرد تجهیزات نوین برای بهبود عملکرد و کنترل مناسب سیستم‫های قدرت از چند دهه قبل در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده است. از سال‌ها پیش، مطالعات متعددی در مراکز پژوهشی و مطالعاتی صنعت برق کشور برای کاربرد تجهیزات پیشرفته (از جمله تجهیزات FACTS) صورت گرفته است، ولی با توجه به اینکه این تجهیزات پیشرفته در تعداد کمی از کشورهای دنیا تولید می‫شده، از سال ۱۳۹۸ پروژه‌ای تحقیقاتی با هدف بومی‌سازی این تجهیزات و کاربرد آن در جهت ارتقای پایداری، انعطاف‌­پذیری و بهبود عملکرد شبکه انتقال کشور در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر امنیت شبکه شرکت مدیریت شبکه برق ایران آغاز و مراحل طراحی در این پروژه با نظارت پژوهشگاه نیرو پیگیری شد.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha