۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی از ابتدای سال ۱۴۰۱
رییس فراکسیون کارگری مجلس خبر داد

پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی از ابتدای سال ۱۴۰۱

رییس فراکسیون کارگری مجلس، از اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی جهت ایجاد درآمد پایدار برای سازمان تامین اجتماعی به منظور پوشش بیمه‌ای تمام کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در بیان تاثیر طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی(شور دوم) در وضعیت این قشر، گفت: هم‌اکنون در کشور بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر کارگران ساختمانی داریم که تعداد ۸۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و یکی از معضلاتی که سازمان تامین اجتماعی در این رابطه با آن مواجه شده است کسری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از این کارگران فاقد بیمه بوده و این در حالی است که سالانه هزار نفر از آنها در پی بروز حوادث حین انجام کار در قالب قطع نخاع و ... آسیب دیده یا فوت می‌کنند.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: ما برای رفع این مشکل طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی(شور دوم(  را تصویب کردیم که در پی آن سازمان تامین اجتماعی موظف می‌شود تمام یک میلیون و دویست هزار نفر کارگر ساختمانی را مشروط به رعایت اصلی بقیه پارامترهای قانون بیمه کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دهد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این قانون در قالب دو شوری به کمیسیون ارجاع شد که انشالله بعد از تصویب نهایی به قانونی مطمئن برای ایجاد درآمد پایدار برای سازمان تامین اجتماعی تبدیل می‌شود به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ هیچ کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت فنی در کشور نداشته باشیم که فاقد پوشش بیمه باشد و دستگاه‌های نظارتی و سازمان تامین اجتماعی که در این قانون تعیین شده‌اند نیز بر این روند نظارت خواهند کرد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس، تاکید کرد: این قانون جامعی خواهد بود که با دفاع از هم حقوق کارگر، هم کارفرما و هم حقوق دولت در آن ایجاد درآمد پایدار برای سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده و سه جانبه‌گرایی در آن به طور کامل دیده شده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha