۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
چهار هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای سمنان مصوب شد
در سفر رئیس جمهور؛

چهار هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای سمنان مصوب شد

سمنان- استاندار سمنان گفت: در جریان سفر حجت الاسلام رئیسی و کابینه سیزدهم به استان چهار هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های عمرانی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری ویژه تشریح ماحصل سفر هفته گذشته هیئت دولت و رئیس جمهور به استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه اعتبارات خوبی در این سفر به استان اختصاص یافت، تاکید کرد: در جریان این سفر چهار هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های عمرانی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت منابع تامین کننده اعتبارات مذکور هستند، بیان کرد: امیدواریم با تامین این اعتبارات که قرار است در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صورت گیرد، شاهد اجرای طرح های خوب عمرانی در سطح استان باشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه در کنار این اعتبارات ١٠ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی و بخش مسکن مردم استان در نظر گرفته شده است، گفت: سفر دولت سیزدهم به استان ١۴۴ مصوبه نیز داشت که در قالب ۲۵ دستگاه اجرایی به تصویب رسیدند.

هاشمی با بیان اینکه ۲۰ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی، ۱۵ مصوبه درباره بانک‌ها، ۱۵ مصوبه در زمینه کمیته امداد، ۱۳ پروژه در حوزه نفت منطقه شاهرود، ۱۳ طرح در حوزه جهاد کشاورزی، ۹ طرح بهداشت و درمان، هشت مصوبه در بخش علوم، تحقیقات و فناوری، هشت طرح آموزش و پرورش، شش طرح در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ... از جمله بیشترین مصوبات سفر هیئت دولت به استان سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه در نشست شورای اداری استان سمنان نیز از سوی حجت الاسلام رئیسی همچنین هشت دستور صادر شد، ابراز داشت: تکمیل مرکز درمان ناباروری، ساماندهی و مرمت کاروانسرای  سمنان، رفع موانع سرمایه گذاری، و رسیدگی به پروژه های حوزه راه و حمل و نقل و ... از مهمترین مسائل مطروحه از سوی رئیسی در سفر هیئت دولت سیزدهم به استان سمنان بودند.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه آب، بهداشت و درمان و همچنین راه از جمله اولویت ها و مهمترین مسائل مطروحه در سفر هیئت دولت به سمنان بودند، گفت: در بخش کشاورزی توسعه آبیاری نوین، مجتمع های گلخانه ای و توجه به سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی به اصل اساسی و مهم محسوب می شوند.

هاشمی همچنین گفت: در جریان سفر هیئت دولت ۲۲ هزار و ۶۵۵ تماس تلفنی و ۱۱ هزار و ۲۰۳ نامه مردمی به سامانه سامد استان سمنان رسیدبیشترین تقاضاهای مردمی در زمینه وام، اشتغال، مسائل اقتصادی و ... بوده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha