۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱
استمرار تولید در مرغداری‌های ایلام نیازمند حمایت| آمار جوجه ریزی بالا رفت
بازار گزارش می‌دهد؛

استمرار تولید در مرغداری‌های ایلام نیازمند حمایت| آمار جوجه ریزی بالا رفت

ایلام- هرچند آمار جوجه ریزی در مرغداری‌های استان ایلام بالا رفته اما استمرار تولید در مرغداری‌های ایلام نیازمند حمایت است.

 بازار؛ گروه استان‌ها: گوشت مرغ از جمله اقلام پرمصرفی هر خانوار است که هرچند وقت یک بار با نوسان در بازار عرضه و افزایش قیمت مواجه می‌شود، در این بین دلالان و واسطه‌ها بیشتر از مردم و تولیدکنندگان سود می‌کنند.

این روزها با آغاز فصل جوجه ریزی و افزایش تولید در مرغداری‌های استان ایلام، بازار این کالای مصرفی به آرامش نسبی رسیده است، هرچند ادامه روند تعادل در بازار نیازمند حمایت مسئولان از تولید مرغ است.

رضایت مرغداران استان تا حدودی حاصل شد
رئیس اتحادیه مرغداران ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قبلاً در استان ایلام مرغ زنده به قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و صد تومان بود، در صورتی که در استان‌های همجوار مانند استان کرمانشاه هر کیلوگرم مرغ ۱۹ هزار تومان و در استان خوزستان هر کیلوگرم بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان فروخته می‌شد.

یدالله سجادی فر افزود: الان قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در ایلام به ۲۰ هزار تومان رسیده و رضایت مرغداران استان تا حدودی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: آمار جوجه ریزی مهرماه در استان ایلام بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که بعد از بیستم آبان ماه به بازار خواهد آمد.

ورود روزانه ۶۰ تا ۶۵ تن مرغ زنده به کشتارگاه ایلام
عضو اتحادیه مرغداران و مدیر کشتارگاه ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: روزانه حدود ۶۰ تا ۶۵ تن مرغ زنده وارد کشتارگاه مرغ ایلام می‌شود و با کسر درصدی آن به دلایل مختلف، بقیه آن مرغ کشتار و روانه بازار شهرستان‌های استان هستند.

کشتارگاه مرغ ایلام بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور غرب کشور با ۹۰ نفر نیروی کار در تلاش برای تامین و توزیع مرغ موردنیاز استان است

عزیز قیصوری افزود: در روزهای گذشته مازاد مرغ در استان ایلام وجود داشت، به هر میزان مرغداران مرغ به کشتارگاه تحویل دهند برای تامین مرغ بازار هیچ مشکلی نداریم.

استمرار تولید در مرغداری‌های ایلام نیازمند حمایت| آمار جوجه ریزی بالا رفت

وی تصریح کرد: کشتارگاه مرغ ایلام بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور غرب کشور با ۹۰ نفر نیروی کار در تلاش برای تامین و توزیع مرغ موردنیاز استان است.

وی بیان داشت: قیمت مرغ مصوب برای کل کشور است ولی در هر استانی بنا به تصمیم ستاد تنظیم بازار بین هزار تا ۲ هزار تومان اختلاف وجود دارد.

قیصوری بیان کرد: این قیمت بنا به تایید استانداران و ستاد تنظیم بازار در هر استان اعمال می‌شود.

سازمان بازرسی به مشکلات مرغداران ورود کند
وی عنوان کرد: در مهرماه به رغم گرانی قیمت جوجه و نهاده‌های دولتی و وجود امراض متعدد طیور، مرغداران استان نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جوجه ریزی داشتند که آمار بسیار خوبی است.

ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی با توجه به وجود ۴۰۰ مرغداری در استان در زمینه گوشت مرغ وجود دارد و حتی مرغداران استان آماده صادرات مرغ به خارج از کشور هم هستند

عضو اتحادیه مرغداران و مدیر کشتارگاه ایلام عنوان کرد: مرغداران برای استمرار این تولید نیازمند حمایت مسئولان استانی هستند.

استمرار تولید در مرغداری‌های ایلام نیازمند حمایت| آمار جوجه ریزی بالا رفت

وی در ادامه گفت: از بازرسی استان تقاضا داریم به مقوله تاخیر بارهای نهاده مرغداران، پشت بارنامه‌های غیر متعارف، گرانی جوجه و گرانی واکسن و دارو و مشکلاتی که مرغداران دارند، ورود کند.

می‌توان بخشی از مشکلات را در داخل استان حل کرد
قیصوری افزود: قطعاً می‌توان بخشی از مشکلات را در داخل استان حل کرد، مابقی مشکلات باید در سطح ملی پیگیری شود تا مرغداران استان به روند تولید خود ادامه دهند.

عضو اتحادیه مرغداران و مدیر کشتارگاه ایلام بیان کرد: کشتارگاه صنعتی ایلام نیازمند استمرار تولید در مرغداری‌ها برای تامین مرغ کشتار روز بازار است.

وی افزود: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی با توجه به وجود ۴۰۰ مرغداری در استان در زمینه گوشت مرغ وجود دارد و حتی مرغداران استان آماده صادرات مرغ به خارج از کشور هم هستند.

با توجه ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان ایلام، حمایت از مرغداری‌های استان علاوه بر تامین مرغ بازار استان، می‌تواند به سایر استان‌ها نیز مرغ ارسال کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha