۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
مینی پی سی یونیوو ۴۱۰۵ قلب تپنده مراکز اداری و سازمانی

مینی پی سی یونیوو ۴۱۰۵ قلب تپنده مراکز اداری و سازمانی

اولین نکته ای که پس از مواجهه با مینی پی سی یونیوو مدل ۴۱۰۵ مشاهده می کنید، بدنه فلزی با کیفیت ساخت بسیار بالا است که به شدت جلب توجه می کند.

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: سیاست های اقتصادی متعددی که توسط سازمان های مرتبط با مصرف انرژی در سال های اخیر اتخاذ شدند، مراکز اداری و سازمانی را به سمت جایگزین کردن کامپیوترهای شخصی سنتی و خرید مینی کامپیوتر، آل این وان و محصولات با تکنولوژی جدید سوق داده است. مینی کامپیوتر یونیوو ۴۱۰۵ با توجه به برخورداری از سخت افزار قدرتمند با توان مصرفی بهینه، یکی از محصولات بی نظیر برای جایگزینی کامپیوترهای سنتی دارای توان مصرفی و هزینه نگهداری بالا به شمار می رود که توسط شرکت بهین تکنولوژی تولید و در بازار داخلی عرضه می شود.

طراحی

اولین نکته ای که پس از مواجهه با مینی پی سی یونیوو مدل ۴۱۰۵ مشاهده می کنید، بدنه فلزی با کیفیت ساخت بسیار بالا است که به شدت جلب توجه می کند. وجود شیارهای متعدد روی دو سمت بدنه که دارای ابعاد بزرگی هستند، جریان هوا را از یک سمت وارد دستگاه کرده و سیستم خنک کننده مجهز به فن نیز از سمت دیگر، جریان هوا را از بدنه خارج می سازد. به این ترتیب حرارت تولید شده توسط پردازنده مرکزی در سریع ترین زمان ممکن از بدنه خارج شده و اجازه انباشته شدن آن را نمی دهد. ابعاد بدنه به طور کلی برابر با ۴۵ میلی متر برای ضخامت، طول برابر با ۱۸۰ میلی متر و عرض ۲۰۵ میلی متر است و وزن دستگاه نیز با توجه به استفاده از بدنه فلزی، عدد ۱۹۳۰ گرم را نشان می دهد.
امکان نصب مینی پی سی Univo ۴۱۰۵ با توجه به ابعاد آن روی میز کار اداری و سازمانی با ابعاد بسیار کوچک نیز وجود دارد و از این لحاظ با مشکل کمبود فضا به دلیل بهره گیری از کامپیوتر های سنتی دارای کیس بزرگ مواجه نمی شوید. در نمای جلوی بدنه و در مرکز این بخش می توانید کلید پاور را مشاهده کرده و در گوشه سمت چپ نیز نام Univo به عنوان برند تجاری شرکت بهین تکنولوژی به چشم می خورد. در دو سمت بدنه همانطور که پیش از این اشاره کردیم، شیارهای تهویه هوا قرار گرفته اند و در نمای پشت نیز پورت های متنوع وجود دارند. به دلیل سبک طراحی بدنه فلزی، امکان باز و بسته کردن فریم برای نصب قطعات جدید از جمله حافظه رم و تجهیزات ذخیره سازی و همچنین سرویس های دوره ای سیستم خنک کننده به سادگی فراهم شده است. هر چند سخت افزار داخلی قدرتمند برای مصارف خانگی، اداری و سازمانی بسیار مناسب بوده و در بخش بعدی نیز به معرفی سخت افزار کامپیوتر کوچک یونیوو می پردازیم.

سخت افزار

مادربرد پیشرفته مدل GLKD-HTI کمپانی الایت گروپ شرایط مناسبی را برای میزبانی از پردازنده مرکزی اینتل مدل Celeron J۴۱۰۵ با معماری ریز پردازنده Gemini Lake و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری فراهم ساخته است. مدار تغذیه تک فاز دارای خازن ۱۰۰ درصد جامد با کیفیت برای پشتیبانی از این واحد پردازش مرکزی به کار رفته است. تنها اسلات حافظه رم موجود روی مادربرد قادر به پشتیبانی از حداکثر ۸ گیگابایت رم DDR۴ با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز بوده که حجم و فرکانس قابل قبولی برای مصارف مختلف خانگی، اداری، سازمانی و حتی چند رسانه ای به شمار می رود.

پردازنده مرکزی اینتل مدل Celeron J۴۱۰۵ به چهار هسته و چهار رشته پردازشی با فرکانس پایه ۱.۵ گیگاهرتز مجهز شده که در صورت فعال سازی فناوری توربو بوست، فرکانس کاری به ۲.۵ گیگاهرتز نیز افزایش می یابد. برای رفع مشکلات موجود در نسل های پیشین پردازنده های خانواده سلرون، کمپانی اینتل در سری Gemini Lake دست به تغییرات متعددی زده و یکی از این موارد نیز افزایش حافظه نهان سطح سوم (L۳ Cache) به ۴ مگابایت است. واحد گرافیکی مجتمع اینتل UHD ۶۰۰ نیز با فرکانس بوست ۷۵۰ مگاهرتز و بهره مندی از ۱۲ واحد اجرایی، قدرت بسیار مناسبی را برای کاربردهای متنوع در اختیار کاربران قرار می دهد. واحد گرافیکی UHD ۶۰۰ می تواند خروجی تصویر ۴K با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز را به همراه میان افزار های مدرن DirectX ۱۲ و OpenGL ۴.۴ را ارائه دهد. خنک کننده دارای هیت سینک آلومینیومی و فن، کار سختی برای کنترل دمای پردازنده ۱۰ واتی اینتل Celeron J۴۱۰۵ در پیش ندارد و همه چیز از نظر دمای کاری تحت کنترل قرار دارد.

در بخش ذخیره سازی نیز یک پورت SATA ۶Gb/s برای نصب هارد دیسک یا درایو سالید ۲.۵ اینچی و یک اسلات M.۲ با فرم فکتور ۲۲۸۰ نیز برای نصب اس اس دی متناسب با این اسلات در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می توانید از ترکیب یک هارد دیسک ۲.۵ اینچی ساتا و یک درایو سالید M.۲ برای دستیابی به ظرفیت ذخیره سازی مناسب و سرعت بالای تبادل داده استفاده کنید. بسیاری از کامپیوتر های کوچک موجود در بازار به دلیل ابعاد محدود و استفاده از سخت افزار قدیمی قادر به پشتیبانی از دو درایو ذخیره سازی نبوده و حتی فاقد اسلات M.۲ به منظور نصب درایو های پر سرعت SSD هستند.

لازم به ذکر است که شرکت بهین تکنولوژی به عنوان تولید کننده و عرضه کننده مینی کامپیوتر یونیوو ۴۱۰۵ در بازار داخلی، این محصول را به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم DDR۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD برای ذخیره سازی به فروش می رساند.

پورت ها

همانطور که پیش از این اشاره کرده بودیم، پورت های مینی پی سی یونیوو ۴۱۰۵ روی پنل پشت دستگاه قرار گرفته اند و با مجموعه ای کامل سر و کار دارید. وجود چهار پورت USB ۳.۰ برای اتصال تجهیزات جانبی مانند ماوس و صفحه کلید و همچنین نصب تجهیزات ذخیره سازی پر سرعت به کار می روند. خروجی تصویر HDMI نیز امکان دریافت خروجی با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را به همراه نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز فراهم می سازد. پورت شبکه گیگابیتی LAN RJ-۴۵ نیز برای مصارف اداری و سازمانی بسیار مناسب بوده و پهنای باند قابل توجهی را ارائه می دهد.

مینی پی سی یونیوو ۴۱۰۵ قلب تپنده مراکز اداری و سازمانی

در صورتی که به دلیل نوع استفاده خود از مینی کامپیوتر به جک های صوتی میکروفون و هدفون نیاز دارید، محصول قدرتمند یونیوو با بهره گیری از جک های مجزای ۳.۵ میلی متری، شما را به هدفتان می رساند. ورودی منبع تغذیه نیز روی پنل پشت تعبیه شده و با اتصال آداپتور ۶۵ واتی قادر به تامین توان مورد نیاز سخت افزار قدرتمند این محصول خواهید بود. در صورتی که به اتصال شبکه بی سیم از جمله بلوتوث یا وای فای نیاز دارید، یک اسلات PCIe M.۲ نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.

نتیجه گیری

مینی پی سی یونیوو ۴۱۰۵ به دلیل ابعاد بسیار مناسب، بدنه فلزی با کیفیت، سیستم خنک کننده کارآمد، سخت افزار قدرتمند دارای توان مصرفی بهینه، قیمت رقابتی و گارانتی معتبر به عنوان یک گزینه ایده آل برای تجهیز مراکز اداری و سازمانی به شمار می رود. حتی کاربرانی که به یک کامپیوتر مدرن با قیمت مناسب در منزل یا محل کار خود نیاز دارند، می توانند روی این محصول جذاب حساب ویژه ای باز کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۵۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha