۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
تداوم گلایه سنندجی ها از وضعیت آب شرب/وزیر نیرو راهی کردستان می شود
وعده های دولت روحانی به سرانجام نرسید؛

تداوم گلایه سنندجی ها از وضعیت آب شرب/وزیر نیرو راهی کردستان می شود

سنندج – کیفیت پایین آب شرب در شهرهای مختلف استان کردستان از جمله سنندج و عدم مدیریت آن از سوی مسئولان استانی بعد از سه سال، باعث شد تا وزیر نیروی سه شنبه این هفته راهی سنندج شود.

به گزارش خبرنگار بازار، چند سالی است که کیفیت آب شرب در شهر سنندج به شدت پایین آمده است و در حالی که در ابتدا مسئولان و مدیران دولت روحانی این مسئله را قبول نداشتند ولی حال بعد از پذیرش این موضوع اقدامی در راستای رفع آن صورت نمی دهند.

داستان کیفیت پایین آب شرب در سنندج مربوط به چهار سال قبل است و متاسفانه علیرغم گذشت این همه سال و با توجه به دادن وعده های متعدد، تاکنون اقدامی عملی در راستای رفع این معضل صورت نگرفته و وعده های مسئولان استانی و کشور در این زمینه بایگانی شده است.

ریزش فاضلاب و پس آب زمین های کشاورزی و واحدهای تولیدی به داخل سد وحدت سنندج باعث کاهش کیفیت پایین آب ساکنان مرکز کردستان شده است و در این سالها مسئولان تنها وعده رفع مشکل را سر می دهند و برای این موضوع حتی پای نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و وزیر سابق نیروی هم به کردستان باز شد ولی اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.

داستان طرح انتقال آب سد آزاد به سنندج هم که سال قبل در میان هیاهو و فضاسازی گسترده دولتی های روحانی در کردستان آغاز شد و قرار است در یک کار جهادی تا قبل از پایان سال به نتیجه برسد، امروز بعد از گذشت نزدیک به دو سال هنوز بلاتکلیف باقی مانده است.

همزمان با داستان کیفیت پایین آب شهر سنندج، متاسفانه کیفیت آب در شماری دیگر از شهرهای استان کردستان از جمله بانه، دهگلان و حتی سقز به شدت افت کرده و گلایه های شدیدی را از سوی مردم این شهرها به دنبال داشته است.

حال بعد از وعده های عملیاتی نشده متعدد مسئولان دولت روحانی که همچنان در زمان فعالیت دولت جدید هم مسئولیت دارند، گزارش رسیده به محرابیان وزیر نیروی دولت سیزدهم باعث شد تا وی برای بررسی موضوع راهی کردستان شود.

در همین خصوص رییس شورای اطلاع رسانی صنعت آب و برق کردستان گفت: وزیر نیرو روز سه‌شنبه برای بازدید از چند طرح نیمه‌تمام آبرسانی و برق و اطلاع از روند پیشرفت پروژه‌ها، به این استان سفر می‌کند.

کوهسار رسولی تبار بیان کرد: مهمترین پروژه‌های که مورد بازدید وزیر نیرو قرار می‌گیرد، طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بوده که تاکنون فقط سه کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است.

وی یادآور شد: این پروژه ۲۷ کیلومتر طول دارد که عملیات آماده سازی ۲۱ کیلومتر آن انجام، ۶ کیلومتر حفاری اجرا و برای بهره‌برداری از آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مسئولان دولت روحانی در جریان کلنگ زنی این پروژه وعده داده بودند که تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم این پروژه به سرانجام برسد که متاسفانه این وعده عملیاتی نشده و به همین دلیل کردستانی ها باید همچنان از آب با کیفیت پایین استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha