۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
امنیت و اقتصاد باید در کنار هم باشند| ضرورت کاهش شکاف بین مردم و دولت
دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور:

امنیت و اقتصاد باید در کنار هم باشند| ضرورت کاهش شکاف بین مردم و دولت

زنجان- دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: در همه جای دنیا امنیت با اقتصاد گره خورده و اگر این دو مقوله در کنار هم نباشند، رشد نمی‌کنند.

 به گزارش خبرنگار بازار، جواد اسلامی ظهر یکشنبه در آئین افتتاح دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی زنجان گفت: هم اکنون شرایط نظام براساس همدلی و هماهنگی است و سه قوه با هم انسجام دارند و باید این مهم بیشتر از گذشته تقویت شود. 

وی با بیان اینکه اقتصاد به عنوان اولویت دوم کشور اعلام شده است، اظهار کرد: در این راستا ورود بسیج به عرصه اقتصاد بسیار مهم و ضروری است. 

دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور به مشکلات تولید ماسک در زمان شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با وفاق ایجاد شده همه مردم وارد عرصه تولید ماسک شدند و در خانه‌ها تا کارخانه‌ها ماسک تولید شد.

 اسلامی به کم شدن شکاف بین مردم و دولت اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد هم اگر بسیج تجار بتوانند این شکاف را پر کنند دل مردم آرام می‌شود و باید فاصله بین مردم و دولت کم شود. 

وی با بیان اینکه فلسفه وجود بسیج، رفع بن بست‌ها است، ابراز داشت: دفتر بسیج تجار در استان‌ها نیز باید نقش خود را  به خوبی ایفا کند و هر جا که کاری با مانع مواجه می‌شود باید بسیج وارد شود. 

دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه دفتر بسیج تخصصی مقابل هیچ دستگاه و شخصی نیست، ابراز داشت: این دفتر بلندگوی ثانی است که هر جا اتاق بازرگانی بخواهد بحث منطقی و درستی داشته باشد آن را همراهی می کند. 

اسلامی با بیان اینکه بسیج  اصناف هم پژواک صدای اتاق خواهد بود،تصریح کرد: در همه جای دنیا امنیت با اقتصاد گره خورده و اگر امنیت و اقتصاد کنار هم نباشند رشد نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه امروز بن بست کشور، اقتصادی است، افزود: بسیج می‌تواند این بن بست را در هم بشکند و همدلی ایجاد کند و پر کردن شکاف بین نظام و مردم وظیفه بسیج اصناف است و متاسفانه در دوره گذشته این شکاف عمیق شد.

دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور یادآور شد: بسیج تجار و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی حضور فیزیکی نظامی نخواهد داشت و ساختار اصلی شورای بسیج تخصصی استان‌ها به تبعیت از شورای عالی بسیج تجار، ترکیبی از ۹ نفر خواهد بود که دو نفر مسئول و دبیر و هفت نفر از تجار و فعالان اقتصادی نخبه استان خواهد بود.

اسلامی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری هر کس که دلش برای کشور بتپد و با خلوص در صحنه باشد، بسیجی است.

فضای دولت برای فعالیت تجار و بازرگانان در استان‌ها مساعدتر است
جانشین سازمان بسیج اصناف کشور هم در این آیین گفت: امروز فضای دولت مساعدتر برای فعالیت تجار و بازرگانان و دفاتر تجار در استان‌ها است.

محمد حیدری اظهار کرد: تجار باید بتوانند فعالیت‌های بهتری را برای توسعه اقتصادی استانهای خود داشته باشند. 

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور گفت:  باید اقتصاد به دست اهلش سپرده شود و عملکرد اتاق بازرگانی زنجان نشان داد که فعالیت‌های خوبی در این استان انجام شده است.

حیدری با بیان اینکه استان زنجان باید به عنوان الگو در کشور معرفی شود،تاکید کرد: در حال حاضر فضای مساعدی در اتاق‌های بازرگانی حاکم شده که فعالیت‌های اتاق استان زنجان این موضوع را تایید می‌کند.

وی به ورود بسیج در حوزه تجار به صورت نمادین اشاره کرد و ابراز داشت: تاکید مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب کاهش و یا حذف تصدی‌گری دولت است و باید به این مهم بیشتر توجه شود. 

در ادامه این مراسم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه وظیفه اصلی در هر شغل و منصبی ترویج فرهنگ بسیج روحیه جهادی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است،ابراز کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس از جان گذشتند. 

علی یگانه فرد با بیان اینکه ناکارآمدی برخی مدیران به بهانه تحریم‌ها موجب شده تا امروز کشور به این نقطه برسد، افزود: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند از ظرفیت اقتصادی کشور برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان زنجان آماده همکاری در همه زمینه‌ها با بسیج بوده و تفکر بسیجی در اتاق زنجان حاکم است، افزود: اتاق بازرگانی استان زنجان برنامه محور حرکت می‌کند. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: طی ۱۳سال گذشته مقام معظم رهبری همواره به توسعه اقتصادی کشور تاکید کردند و اگر به  منویات فرمانده خود عمل کرده و عارضه یابی می‌کردیم امروز وضعیت اقتصاد کشور بهتر از این بود. 

کد خبر: ۱۱۶٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha