۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
قوانین خوب مجلس در زمینه اختصاص یارانه به کالاهای اساسی روی زمین مانده است
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

قوانین خوب مجلس در زمینه اختصاص یارانه به کالاهای اساسی روی زمین مانده است

مقتدایی، نماینده مردم اصفهان گفت: متاسفانه قوانین خوب مجلس در زمینه اختصاص یارانه به کالاهای اساسی و امنیت غذایی روی زمین مانده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۱ و ۱۲ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس که در خصوص بهبود روش های نظارتی است، گفت: متاسفانه امروز بحث ربا در جامعه به شکل شیطانی خودنمایی می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده و همکارانم چندین ماه گذشته با رأی بسیار بالا خواستار تغییر اهداف، وظایف و ساختار بانک مرکزی شدیم ولی این طرح مهم به دلیل عدم پیگیری از جانب هیات رئیسه در کمیسیون مسکوت مانده است.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این اقدام کلان برای پایان دادن به ربا در نظام اسلامی، طرحی مهم برای رفع نیازهای مردم را دنبال کردیم و قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی که تقریبا یک سال قبل مصوب شد را دنبال کردیم. آیا هیات رئیسه و افرادی که مسئولیت دارند پیگیری کردند که این طرح به نحو شایسته اجرایی شود.

مقتدایی تاکید کرد: امروز امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرار دارد، در کنار تمام اقدامات پسندیده ای که صورت گرفته موانع و مشکلات بسیاری داریم، متاسفانه برخی مجبورند پسماند دیگران را مورد تغذیه قرار دهند. اقتدار مجلس اقتضا می کند آن چیزی که به تصویب می رسد پیگیری شود.

مقتدایی تاکید کرد: متاسفانه قوانین خوب مجلس در زمینه های مختلف از جمله اختصاص یارانه به کالاهای اساسی روزی زمین مانده و اگر هم اجرایی شده به صورت ناقص بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اضافه کرد: در زمینه خودرو نیز تذکرهای مهمی به دولت داده شد ولی امروز شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم لازم است رئیس مجلس در این زمینه از بعد نظارتی استفاده کند.

وی اقدام اخیر وزارت نفت در زمینه شکایت از خبرنگاری که حقوق نجومی یکی از مدیران وزارت نفت را افشا کرده بود انتقاد کرد و گفت: خبرنگاران کشور باید از خبرنگار افشاگر حمایت کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha