۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم آبان‌ ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم آبان‌ ۱۴۰۰

نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا، آمار اشتغال آمریکا و نرخ تورم در کشورهای OECD جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی-تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱۰۰ میلیون شغل
سازمان بین‌المللی کار (ILO): گذار به اقتصاد سبز می‌تواند طی سال‌های آینده ۱۰۰ میلیون شغل جدید در جهان ایجاد کند. البته افرادی که بخواهند وارد این شغل‌های جدید شوند، باید ابتدا مهارت‌های موردنیاز اقتصاد سبز را کسب کنند.

۴,۶ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم مصرف‌کننده در کشورهای عضو OECD طی ماه سپتامبر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴,۶ درصد رشد داشته است که این رقم بالاترین نرخ تورم در این کشورها از سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود.

۳,۲ درصد
رویترز: مرکز آمار دولت کره جنوبی اعلام کرد شاخص تورم مصرف‌کننده در این کشور طی ماه اکتبر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳,۲ درصد افزایش نشان می‌دهد که این رقم بالاترین نرخ تورم در کره جنوبی طی تقریباً یک دهه اخیر است.

۴۰۰ هزار بشکه
رویترز: اعضای ائتلاف نفتی اوپک پلاس بر سر افزایش تولید نفت خام خود در ماه دسامبر (ماه آینده) به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز به توافق رسیدند.

۲,۴ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): صورت‌های مالی شرکت همسفری آنلاین اوبر نشان می‌دهد که این شرکت طی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ متحمل ۲,۴ میلیارد دلار زیان خالص شده است.

۳,۳ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت نفتی بریتیش پترولیوم طی سه‌ماهه سوم سال مالی جاری ۳,۳ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است.

۸,۵ میلیارد دلار
فایننشال تایمز: آفریقای جنوبی قصد دارد با اجرای پروژه‌هایی به ارزش ۸,۵ میلیارد دلار، وابستگی خود به زغال‌سنگ برای تولید برق را به‌طور کامل قطع و منابع انرژی تجدیدپذیر را جایگزین آن کند.

۸۰,۹ میلیارد دلار و ۱۱ درصد
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا در ماه سپتامبر با بیش از ۱۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۸۰,۹ میلیارد دلار رسید.

۵ درصد
بلومبرگ: ویلیام دودلی، ‌ رئیس سابق فدرال رزرو نیویورک می‌گوید این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) مجبور شود طی ماه‌های آینده به‌منظور مهار تورم در آمریکا نرخ بهره پایه را تا بیش از ۵ درصد افزایش دهد.

۱۹۴,۱ تریلیون ین
بلومبرگ: ارزش دارایی‌های صندوق بازنشستگی ژاپن در پایان سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به ۱۹۴,۱ تریلیون ین (بالغ بر ۱.۷ تریلیون دلار) رسید.

۵۳۱ هزار شغل و ۴,۶ درصد
بلومبرگ: بر اساس گزارش اداره آمار وزارت کار آمریکا، در ماه اکتبر ۵۳۱ هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری در این کشور به ۴,۶ درصد کاهش یافته است.

۱۶,۰ درصد
یورو استات: شاخص تورم تولیدکننده در منطقه یورو طی ماه سپتامبر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶,۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۷,۴ و ۶.۷ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه سپتامبر به ترتیب ۷,۴ و ۶.۷ درصد برآورد شده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha