۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
پهلوگیری ۷۵ کشتی واردات گندم و روغن در مازندران
مدیرکل غله مازندران خبر داد؛

پهلوگیری ۷۵ کشتی واردات گندم و روغن در مازندران

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۴۲ هزار تن گندم و ۹۰ هزار تن روغن خام خوراکی با ۷۵ فروند کشتی از طریق بنادر وارد استان شد.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندارن، عباسعلی وفایی نژاد اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۲۱۷ هزار تن گندم توسط ۵۲ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و بیش از ۲۵ هزار تن گندم توسط پنج فروند کشتی از طریق بندر نوشهر وارد استان شد.

وفایی نژاد در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز اعلام کرد: در طول این مدت نزدیک به ۷۵ هزار تن روغن توسط ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و بیش از ۱۵ هزار تن روغن توسط سه فروند کشتی از طریق بندر نوشهر در مجموع به میزان ۹۰ هزار تن وارد استان شد.

وی با اشاره به مبدا وارادات این کالاهای اساسی افزود: این کشتی ها به صورت فله از روسیه وارد بندر امیرآباد شده و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی استان حمل می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران تصریح کرد: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور حفظ ذخایر استراتژیک توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و وارد کشور می شود.

وفایی نژاد در پایان با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی گندم و روغن خام در استان مازندران اظهار داشت: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح است.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha