۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
مظلوم‌نمایی خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو باید در گینس ثبت شود!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مظلوم‌نمایی خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو باید در گینس ثبت شود!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان تلاش می‌کنند با بهانه‌های مختلف قیمت خودرو را افزایش دهند، گفت: با وجود گران شدن خودرو، کیفیت آن نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر نیز شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس درباره ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید خودرو با قیمت‌های کنونی با وجود داشتن شرکت‌های ساختمانی، گفت: ساختار ایران خودرو و سایپا، هزینه‌بر و ناکارآمد است و تا زمانیکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نتواند این ساختار را اصلاح کند، در بر همین پاشنه می‌چرخد.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان تلاش می‌کنند با بهانه‌های مختلف قیمت خودرو را افزایش دهند، در واقع با وجود رشد بهای خودرو، کیفیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر نیز شده است؛ به دلیل این عملکرد خودروسازان باید نام آنها در گینس ثبت و به آنها جایزه بین‌المللی داده شود زیرا با وجود افزایش قیمت و کیفیت نامطلوب، برای خرید این خودروها متقاضیان بسیاری وجود دارد که این شرایط بیانگر هنرمندی خودروسازان است!

وی اضافه کرد: مادامیکه بازار در انحصار خودروسازان داخلی باشد، وضعیت تغییری نمی‌کند و شرکت‌های خودروسازی به جای بررسی دلایل بالا بودن قیمت تمام شده تولید خودرو، به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند و همواره از پایین بودن قیمت‌ها گلایه دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: چگونه با وجود اینکه که حامل‌های انرژی در دنیا از ایران گرانتر بوده و دستمزد کارگران و هزینه‌های حمل و نقل ارزی است، با یک سوم قیمت خودروهای داخلی می‌توان خودروهای همتراز خارجی را خریداری کرد، اما با وجود اینکه انرژی و دستمزد در ایران ارزان بوده و بازار انحصاری است و خودروسازان از حمایت های قانونی برخوردار هستند، تولید با قیمت‌های کنونی برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد؟

ما همیشه تحت‌تاثیر مظلوم نمایی خودروسازان ایرانی قرار می‌گیریم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما همیشه تحت‌تاثیر مظلوم نمایی خودروسازان ایرانی قرار می‌گیریم، تصریح کرد: دست ایران خودرو و سایپا  به جیب مردم وصل شده و این شرکت‌ها بدون اینکه خدمات درست را به مردم بدهند، پول آن‌ها را می‌مکند.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      Like